Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 809 ggr
rosablomma
3

Oväntade yngel..

..men ack så välkomna! :) Idag påtalade pågen att där fanns fiskbebisar hos sköldpadda. Hmm tänkte jag och sa till honom att han nog ser fel. Men tillsvars fick jag att det visst fanns fiskbebisar! Nu var jag ju tvungen att inspektera saken, och visst f*n var där yngel. Och många! Jag kunde räkna till iaf 15st men misstänker att där är fler. Detta innebär att mina 2 Odessa barber som över ca 24 timmar fick dela bostad med sköldpaddan lekte. :/ knepigt tycker jag då sköldpaddans akvarie inte innehåller massa växter osv. Utan endast lite rötter och större stenar. Läser man om Odessa lek så ska lekakvariet innehålla MASSOR av tätta växter och gömställen. Super kul är det iaf. :) dock innebär det fler akvarier (till gubbens förträtt) för nu bara måste jag ju behålla mina stora och små odessor och göra ett härligt artakvarie :) Ynglen är ca 3mm alltså väldigt små och nästa genomskinliga. Har ni några bra knep på hur jag ska lyckas få upp alla yngel? Så de kommer till ett litet tillväxt kar. Och tips på bra mat till de små liven :)

Ankah
0

He he….lite spännande, kanske, att leka på nya ställen…? Grattis till spädisarna!

alfred.
2

Om du tar en t.ex cola flaska på kanske 2 l så klipper du av delen där den börjar bli kon formad sedan sköljer du den noga och tar bort etiketten. Nu har du två delar en del av flaskan  och den kon formade delen. Nu tar du den kon formade delen (där korken egentligen ska sitta) och trycker in den i "flaskan" sedan tar du en bit mat och lägger i. Sen lägger du bara i flaskan med maten i akvariet och väntar någon timme, detta  kan du upprepa några gånger tills du tror att du fått upp alla eller du är nöjd. Mellan varje omgång tar du bara och lyfter upp flaskan och hällerr i dem där du ska ha dem🙂