Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 790 ggr
[tlundegard]
0

Växtätande posthorn?

Mina posthorn verkar äta på växterna, är det vanligt? Aldrig tidigare hört om posthorn som äter levande växter, men det har blivit hål i flera av mina och jag tror inte att det beror på någon brist.

xanna
1

Bild?

guppytjej
0

Det gör mina också de är hemska på växter om de inte får riktigt ordentligt med mat, men då förökar de sig som galningar istället ( o det är anledningen till att jag rensar bort alla posthorn nu).

[Jens]
0

Får hålla med guppytjej. Jag har tyvärr fått in posthornsnäckor i mina nano-akvarium och det är så jobbigt!

[tlundegard]
0

Jag trodde inte att de åt växter :/ Men de är grymma på alger så jag vet inte hur jag ska göra! Får kanske göra mig av med dom helt och satsa på någon annan slags snäcka eller dyl istället..

Och nej, jag har ingen bild just nu.. Men de har totalt ätit upp min javaormbunke, alla blad ser ut som de blad som normalt ska ramla bort för att ge plats för nya, bruna och håliga.

Sleggyman
0

Jag har aldrig varit med om att de äter växterna om de inte är döende och börjat murka bort. De brukade hålla rent bladen från alger dock. Det kan inte vara så att din ormbunke vantrivs och är på väg att dö?

NiklasM
0

Mina äter som tur inte växter, än… Enbart alger och så älskar de alkottar!