Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 625 ggr
Draken
2

Artbeskrivningar

Har några halvfärdiga rtbeskrivningar liggande i datorn. Bl.a Påfågelciklid, Chokladciklid och Jordätare.

Är dessa något ni vill att jag skall publicera i artiklar när de är klara ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

LajvKrattan
5

Vi kanske kan ha ett fisklexikon?😎

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Draken
0

Tanken är inte dum, men jag vill inte ha det ansvaret …inte ensam i varje fall. Men hjälper till gör jag gärna 👍

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

mimåne
0

Åtminstone jag skulle uppskatta artbeskrivningarna på dessa och läsa dem med nöje :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
1

Tror det är ett väldigt stort steg att göra artbeskrivingar på alla fiskar men där emot så ser jag fram emot att man gör artbeskrivningar på expertis nivå som du har ciklidtok gällande arterna du skrev om i denna tråd.

Draken
3

Jo, om jag är expert är väl att ta i ;) men jag har haft arterna i flera år och har läst mig till en hel del om dem, samt min egen erfarenhet v arten. har även haft frisimmande yngel både på Chokladciklid och Påfågelciklid (Ingen trevlig erfarenhet med ena  påffeparet kan jag ju säga) 😮 Jordätarna har jag inte haft frisimmande på, men jag har haft lek och rom som inte hr blivit något ;)

Jordätarna finns ju i en uppsjö av olika varianter, men artbeskrivningen är i stort sett den samma, har själv G. sp. "tapajos orange head" en grupp och en ensam G. altifrons hane.

Men jag skriver ihop en beskrivning på dessa och så publicerar jg under artiklar när de är klara :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis