yngel?
Japp
Hon är inte glad över att behöva sitta i yngelkarey, spänner fenorna hela tiden men nog ser det ut som om det strax är dax? Tycker det putar väldigt mkt vid bukfenan! Har precis släppt i 3 st redclaw räkor o vill inte de ska matas med yngel det första jag gör haha
Tror hon har överseende, det är ju en begränsad period… Förstår ditt tänk ang. räkorna
Jag la i två guppyhonor i två yngelkassar för 2 veckor sedan, då trodde jag att de var dags eftersom de var stora. Efter 2 dagar släppte jag ut dem igen eftersom jag inte vill att de ska sitta i ett sånt trångt utrymme för länge. Den ena honan födde 1,5 vecka senare och den andra har fortfarande inte fött. Hon är ENORMT stor, större mage än platyn på din bild. Så personligen tycker jag att det är jättesvårt att säga om din platt kommer att föda snart eller om en vecka. Numera gör jag så att jag kikar i akvariet varje dag och när det kommer yngel så fiskar jag upp ynglena och lägger dem i yngelkassen, vilket inte alls är svårt faktiskt. Det tycker jag är bättre så slipper mammorna sitta i en yngelkasse för länge :)
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Ah ja det kanske är bättre, problemet är ju att jag har de där stora räkorna i nu, tanken är att de ska i det stora sen men vill låta det vara igång ett tag först, räkor är ju lite känsligare, hmm en idé skulle ju vara att släppa den gravida honan i det stora eftersom jag faktiskt precis ÄNTLIGEN fick igång pumpen, vad tror ni om det?