Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1263 ggr
Zahara
0

Vad är detta för en?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gubben kom hem i går jätte glad med en ny blå fisk. Jag frågade honom vad det var för en och fick svaret, en Malawi ciklid. Ja jo visst med VAD för en Malawi ciklid, det visste han inte. Hane där honan är grå, har man flera hanar blir tydligen bara en blå och de andra gråa. Någon som vet?

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

kallepudas
1

Alltid svårt med blå malawi eftersom det är så många som just är blå men du får avgöra själv men jag vågar mig på en gissning i alla fall.

Släkte:Aulonacara

Art: stuartgranti

http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_art_fangstplats.php?ID=581&fangstplats=Chilumba&fp=15

Zahara
0

Jaha men full pott där ;)

kallepudas
0

#2 Japp lite har jag allt lärt mig men den tog mig lite tid för såg inte så tydligt hur din fisk såg ut på sjtärtfenan men satt & kikade en bra stund och jämförde en del bilder.🙂

Zahara
0

Vi är helt nya på det här med fiskar, ja om man inte räknar det lilla karet med guppys. Jag vill gärna veta vad för fiskar jag har i karet, vad de vill äta och hur de vill ha det, hur de uppför sig, lättare att se så dem är okej då och jag tycker det är roligt. Guppen går på Malawi ciklid och snygghet :) sen sköter jag resten. Har fåt läsa på om vatten skötsel, ph, nitrit osv. Installerat ytterfilter och hur det fungerat och hur man bytar de olika filtrerna osv, kul när man vet att ens djur har det bra även om det "bara" är fiskar :)

kallepudas
0

#4 Det är fängslande..kan rekommendera böckerna 

back to nature malawiciklider

och även 

back to nature tanganyika ciklider 

bägge dom böckerna har ginza.se ett väldigt bra pris på nu…köpte dom & där står det mycket bra och väldigt mycket om vad fiskarna äter & hur dom beter sig.