¨Jag är osäker
Förlåt för att jag gör så många inlägg men jag vill vara säker, jag litar inte 100% på försäljaren i hornbach.
Det var endel fiskar han sa att de inte kunde vara ihop med men han sa att barbkoppar, zebrasnäckor, Kuhlii ål och något mer i framtiden ihop med dvärgklogrodor. Kan man det? Ja, vi har ett 54 l men när de växer upp skaffar vi ett större så storlek kommer nog inte vara ett stort problem (:
Ser inga problem med den kombon. Skulle väl vara att om barberna är för små från början kan den glupska grodan försöka käka dem till middag.
Ett problem med dvärgklogrodor tillsammans med andra djur kan också vara att dom inte är snabba nog och blir utan mat och svälter därför lätt ihjäl.
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Hmm.. Jag kan nog fixa det, kan man ha de i ett annat ställe när man matar tror du? Annars så kanske jag har grodorna i 54l karet och fiskarna i ett annat men vi får se hur det går först. Tack för svaret!
Vad kan man ha ihop med grodor om man bara har grodkar? Egentigen köpte vi akvarium för grodorna men jao..
Jag skulle säga att det är för stressande för dom att bli flyttade för att få äta. Personligen skulle jag inte ha något annat än artakvarium när det kommer till grodorna, kanske funkar med någon otocinclus eller större snäcka..
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Okej, tack (: Då skaffar vi nog ett nytt akvarium när vi köper grodorna eller så är vi nog tvungna att sälja fiskarna :(
När jag hade grodor fick jag mata dem med pincett för att de skulle få i sig mat. Dock attackerade de fiskar o försökte käka på dem ritt som tätt. Kom på grodan hängandes i en platystjärt vid nåt tillfälle. Såg rätt roligt ut dock… ;)
#7 Hämnden är ljuv