Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: berättelser-bilder-bildtrådar
Läst 1214 ggr
peppe_ing
3

kärlek vid första ögonkastet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara visa upp min nya vackra kampkille som jag hittade idag. Skulle bara svänga in och köpa ny lampa men kom hem med både firre och ett gäng amano. oouups! :D

Leon1973
1

WOW!

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Hanna
0

Riktigt snygg!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

MalinMalvina
0

OJ JÄVLAR VA SNYGG!

peppe_ing
0

Visst e han ! Ingen aning om fenform eller vad färgen heter men är sååååå nöjd !

MalinMalvina
0

Ser ut som fenorna kan vara halfmoon typ :) Vi har en sån hane här hemma :) Han VAR vit med en röd fläck på huvudet :) Nu är han röd, ljus blå/mörkblå/grön fläckig typ :P Skiftar satan just nu, undrar vad han kommer bli sen när han är klar :P

Kommer grabben din få några töser? :)

peppe_ing
1

Kanske någon gång i framtiden. Känner att jag nog måste läsa på lite mer innan jag försöker mig på något sådant 😜

MalinMalvina
1

Det är en bra inställning! :) Min ena grabb som bor i vårt 54L har 5 tjejer :) 

Sen har vi en grabb i vårt 240L, men han är den enda kampisen där :)

peppe_ing
0

Dom hade en suuuuperfin kille till hemma men tyvärr har jag inte något ledigt kar kvar :( Va nära att köpa med mig ett nano bara för att få köpa den andra med hehe

MalinMalvina
0

haha låter som mig ;) Köpte vårt första vita hane tillsammans med 2 vita honor med blå fenor och en rosa/lila hona :) 2 veckort efter var vi på akvarielagret i Bromma, kom hem med en klarröd hona och 2 blå honor :) Och vår gröna hane med orangea fenor! Alla honor och den vita hanen går tillsammans, den gröna hanen går som sagt själv :) 

Kampisar är så härliga! Har sån personlighet :)

Sorry om detta blev lite OT! Är så förälskad i din hane så jag toktittar på bilden :P

peppe_ing
0

Haha är lugnt! Känner precis likadant! Men du grön ?? Har du bild på den ? Har nog aldrig sett nån grön

Leon1973
1

Vad är minimi storleken på ett kar för Kampfisk? Man vill ju inte bara ha en utan flera styck i separata kar så klart :D

be inte om hjälp om du inte vill ha den

peppe_ing
0

Jag är ju absolut ingen expert men tycker nog minst 20 liter. Kanske har någon lite mer kunnig ett annat svar.

MalinMalvina
0

Han är grön/blå typ turkos med orangea/bruna fenor :) 

Ignorera ancistrusen, kampisen är uppe i hörnet så du ser hans färger :) Kan ta en bättre bild imorgon men just nu är karet nedsläckt :)

peppe_ing
0

Så vacker !!

MalinMalvina
0

Tack så jättemycket! :D

[Seaside]
0

TS: Så kan det gåSkrattar - men jag förstår dig, den kampfisken hade varit svår att lämna kvar!

alfred.
0

Ts din kampis tror jag har fenformen hmpk (halfmoon plakat)

Och den var riktigt snygg:)

Emmieline
0

föprlåt för OT men , hur många kampfiskar kan man ha tillsammans 

allts med 1hane (vet att hanar slås som f*n)

peppe_ing
0

#18 tror inte man bör ha mer än en hane i samma kar. Man KAN säkert ha tur att hitta två snälla hanar som kan funka i ett stort akvarium men det är nog dumt att chansa.

Emmieline
0

hur många honor kan en hane gå med?

MalinMalvina
0

Jag har 1 hane med 5 honor. Det ska MINST vara 2 honor till 1 hane.

MalinMalvina
0

#20 gör gärna en egen tråd, så slipper vi kapa TS tråd. Detta blev ju lite off topic

LajvKrattan
0

#22 Instämmer.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

NiklasM
0

Halloj tipsar alla kampis sugna på att hornbach i fittja precis fått in en liknande den på första bilden. Döläcker!! Plus flera andra finingar 😉

emmej62
0

#4: det är en Blue Marble Halfmoon Plakat huruvida vilken exakt blå färg den har är svårt att ange på en bild ifall den visar fel nyanser.

peppe_ing
0

#17 och #25 tack för infon :)

Tequilaboj
0

Så snygg! Ibland hittar man guldkorn :D

peppe_ing
0

Jisses vad hände?? Börjar fundera på om någon varit och bytt fisk :o

[Seaside]
3

#28 WTF - Ser ut som att han har satt på sig sina pyjamasbyxor…?

peppe_ing
1

Men se där ! Mysteriet löst.. Brallor på ! Hahaha