Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettprojekt-diy
Läst 468 ggr
Fjordell
2

Projekt 160L

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, så lite huxflux hämtade jag hem detta 160 liters kar ikväll.

Jag hade inga som helst planer på att inhandla ytterligare ett kar, men de som sålde det begärde bara en 100-lapp för det vid snabb affär, så jag kunde helt enkelt inte kontrollera mig.

Innerfilter, doppvärmare, täckglas och ljusramp följde med. Lysröret måste dock bytas ut. Och så har jag lite småfix att göra med ramen, som synes är tejpad.

Den första delen i det här projektet är att lista ut vart tusan jag ska ställa det. Sedan blir det till att fundera på vad jag ska använda det till, och det är väl där det roliga kommer in i bilden.🙂

Det lutar mot att bli så att jag satsar på att först och främst plantera det rikligt, och att jag under tiden det växer till sig slänger i ett par snäckor.

Sedan får vi se vad för invånare det blir!

Lilolizeit
0

Oj vilket kap! Snyggt var det också! Grattis!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mejamylove
0

Wow! skulle nog satsat på att göra ett vivarium som omväxling i ett sånt kar :)

Fjordell
0

Jag funderar på om två slöjstjärtar skulle kunna vara vettigt? Aldrig haft förut, men tycker de är så fina att se på, och tycks vara tämligen lättskötta. 

Det jag funderar på är väl vad för bottensubstrat man bör ha till dem, och om några växter, vilka? Eller är det enbart stenar och rötter som gäller?

mimåne
0

Jag vet inte hur många slöjstjärtar du kan tänkas ha på din akvarievolym men angående växterna så har jag förstått att det är väldigt individuellt. En del har haft stora problem och inte kunnat ha några växter alls medans andra har haft växter som i ett vanligt akvarium. Det beror nog också på hur pass vegetarisk föda man utfodrar dem med.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

AlexVG
0

Snyggt med (äldre?) träfärgade akvarium. Snyggare än dom något moderna alu karen.