Storauktion Örebro akvarieklubb
Lördagen den 29/3 bjuder Örebro akvarieklubb in alla akvarister till vårens Storauktion!
Denna gång i ny större lokal än tidigare år! Risbergska skolans matsal, Hagagatan 53, Örebro.
Auktionen Startar kl. 11.00, godsinlämning sker mellan kl. 09.00-10.45
Alla är välkomna med väl inpackat gods, märkt med innehåll samt säljarens namn & tel.nummer.
Äppelsnäckor är dock inte tillåtet att sälja!
Örebro akvarieklubb tar 20% provision av försäljningspriset, lägsta utropspris är 30kr.
Kommer även att finnas Fastpris bord med lägsta pris 20kr/post.
Det blir även lotteri samt att det finns korv, dricka, kaffe, fikabröd och mackor att köpa på plats.
Skolan ligger även i nära anslutning till Pizza hut om man skulle bli väldigt hungrig:)
Är det något ni undrar över skicka mig ett PM eller fråga i tråden :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Har kollat igenom lite idag vad som kommer tas med härifrån,
Guppy:
endler
blå endler
leopard endler
halvsvart magenta triangel
röd dubbelsvärd
metallic rundstjärt
Räkor:
Röd rili
svart sakura
gröna
blue pearl
Malar:
L411 Hypancistrus sp.
Blir nog mer ju närmare auktionen man kommer.
//GuUuLd,
-IE Photography-
GuUuLd, du kan väl sprida infon om vad du tar med dig också på andra håll. Det kan nog locka en och annan potentiell köpare.
Jag får dock stanna kvar i 08-området, men lycka till på lördag.
Det har jag gjort, på FB & redbee bl.a :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Hur var det på auktionen GuUuLd? Var det något drag? Jag var på mässan Din Trädgård, och hade tyvärr inte möjlighet att komma… Men det går ju fler tåg
Jodå det var ÖAKs största auktion någonsin, vi slog rekord i både antal posster och besökare! Hur många som var där vet jag inte riktigt men det var många! Och antalet poster kom upp i 932st! Gamla rekordet låg på runt 750st :) Fanns allt möjligt räkor, l-malar, Corydoras, levandefödare, ciklider av olika slag, en massa växter och tillbehör. Med tanke på hur många poster det blev den här gången så auktionerades sista posten ut vid ca. Kl. 19 så det blev en låång men mycket trevlig och rolig dag! Vi kör igen i höst!
//GuUuLd,
-IE Photography-
Vad kul att det kom så mycket folk + var så sanslöst många utrop! Får se till att inte vara uppbokad nästa gång. Det är aldrig några auktioner under sommar halvåret?
Nej det är inte mycket aktiviteter under sommarn alls, ÖAK har "uppehåll" med möten osv. i Juni-Juli och det brukar vara liknande i de flesta akvarieföreningarna.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Min första akvarieauktion, tyckte det var jättekul =) Fick med mig lite växter, rötter och nya sötnosar hem <3
#7 Synd - men förståeligt. Ingen orkar ju köra 100% 24:7