Skolarbete: Hjälp :)
Hej.
Jag ska göra ett slutarbete i svenskan och måste komma på något inom akvariestiken som jag kan skriva om. :P
Hjälp mig att komma på något snälla! :D
MVH//Patrik
Om jag var du skulle jag satsat på en del jag känner att jag har mycket kunskap om. Dels för att det är lättare att verkligen framstå som att man tagit uppgiften på allvar och verkligen pluggat på, men också för att det är en trygghet att faktiskt veta vad man pratar om och inte bara skriva ner teoretisk fakta.
Hade jag velat utmana mig själv lite mer hade jag valt kanske något om kampfiskar. De verkar faktiskt vara kloka fiskar som man kan lära en del konster. Det finns många härliga färger och dessutom har de väl lite "guldfisk stämpeln" om att de kan hållas i pytte pytte små kärl… Det borde lyftas fram.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jo, lite så tänkte jag med. :P
Den ska vara på max 5 A-4 och jag antar väl att jag åtminstone ska skriva 2-3 sidor. :P
Guramier har jag redan gjort en liten film om, fast det skulle jag kunna ge mig på.
Vad gäller lek av guramier och labyrintfirrar så kan jag inte så mycket, men när det kommer till beteende så kan jag en hel del. :P
En av mina assistenter gav mig förslaget att lista upp fiskar som man inte kan ha i hemma akvariet. :P
Ciklider funderade jag lite själv på, ta de vanligare, lätta och snälla och berätta lite om dem typ. :P
Annars tänkte jag något liknande med bra nybörjarfiskar. :P