Mina malar jagar varandra
När mina malar kommer nära varandra så jagar den ena den andra. Det är den stora malen på 5 cm som jagar den lilla på 4cm. Är det normalt beteende? Jag vet inte än om det är hona och hane eller om det är två av samma kön.
Det är helt normalt. Så länge de inte får skador så oroa dig inte.
Mina malar gör så från det att de lämnar kokosnöten som 1 cm stora yngel.
jag vet håller med dynamitella fast min mal är 14-16cm lång och är en ancitrus an hane för han har skägg
Har fått två malar, den ena jagar ibland den andra.
Jag har inte lyckats se några spröt, så förutom det kan man se någon annan skillnad på hona och hane?
En är bred "över nacken", plattare och kortare i kroppen. Den andra smal och längre. Det är alltså "brednacken" som jagar "smaltarmen"…..
En utav mina anictrusar är boss i akvariet (hane) och jagar bort allt som är i ungefär samma storlek som han. det vill säga andra malar och pansarmalar. Än så länge har han inte brytt sig så värst mycket om slöjscalarerna och diskusarna men det är nog bara en fråga om tid ;) dom vill ju också smaka på det fodret malarna får..
#4 "Smaltarmen" är inte lika småfläckig, hen har något större fält http://vimeo.com/88556882
#9 Ja, det är en av de två malarna som är lite mera på, fast det ser ut att bli bättre ju längre tiden går. Från början satt "smaltarmen" mest på ett och samma ställe men nu har hen börjat ta för sig lite mer.
Mellan kuhlisarna och malarna är det inga problem, de samsas om samma lilla tablettbit utan några problem.
Nu ska alla få "boa" in sig några veckor innan jag låter ett litet stim mindre fiskar få flytta in. Akvariet är litet så man får passa sig och inte överbefolka 
#10 hur stort är karet?
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#11 Akvariet är på dryga 44 liter.
#12 Definitivt glädjedödande. Nu bor de i akvariet med 3 kuhliålar. Eftersom det går bättre och bättre malarna emellan, samt att de är pigga och alerta så får de bo kvar. Skulle de förvandlas till gigantiska vithajar så får de flytta tillbaka till sitt föräldrahem 😃
Jag ber om ursäkt för det, men jag känner också att jag bör få vara ärlig och ge dig korrekt information om dina Ancistrus. För jag antar att du vill det bästa för alla dina husdjur och då vill jag gärna hjälpa till. Med tiden så kommer dessa växa och de bli runt 15cm långa. De behöver ett akvarium på minst 100L.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#14 Nu har jag tagit till mig dina rekommendationer…
"Brednacken" fick flytta hem igen men "Smaltarmen" är kvar, numera kallad "Lillen" 🙂
Idag styr och ställer jag med ett större akvarium på 96 liter. Ska bli spännande att se hur det går när jag väl ska flytta över "Lillen" och de tre kuhlisarna. Uj,uj, uj jag gruvar mig lite eftersom jag är helt novis på det här med akvarium.
#14 Kuhliisar är härliga fiskar och ju mer av dom man har ju trevligare och mer framåt är dom :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .