Nanoakvarium samt 45l
Hej!
Har förhoppningsvis ett nanoakvarium på ingång (om det funkar med frakten, till vettigt pris). Ca 5 liter. Blir det inte detta bygger jag nog ett eget alt. kikar på att köpa ett nytt.
Men kan inte riktigt bestämma mig om hur jag ska göra. Vet inte vad som är bäst och har inte så mycket erfarenhet.
Det jag tänkte på var snäckor eller räkor i det lilla och behålla mitt 45l som det är.
Andra alternativet är att flytta min Kampfisk som nu bor i 45l till nanotanken och ha snäckor och räkor i 45l (där det i så fall får bo med ett stim neontetror och tre platys som blir kvar, och har både mossa och ganska mycket växter i det så räkorna borde kunna trivas, bra med gömställen och mycket att "pilla i").
Men undrar mest om en Kampfisk fixar att bo på mellan 5-10 liter vatten eller om det blir för trångt? Har läst att kampisar brukar trivas i små akvarier för att det inte blir så strömt och de får lugn och ro, men detta kanske är för litet?
Det står så olika överallt, så hoppades lite att ni som har egen erfarenhet kan ha någon bra idé på vad som kan bli bäst.
Jag håller helt med #1 det enda levande jag skulle ha i ett så pass litet kar skulle vara växter.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Jag skulle personligen aldrig stoppa något i ett så litet kar, inte ens räkor ärligt talat. Tror inte de skulle trivas så bra, dessutom skulle algerna förmodligen ta över på en sådan liten yta.
Du kan ha foderdjur i 5-liters karet som tex foderräkor(Hyalella azteca) till kampfisken
Info Foderräkor: javascript:nicTemp();
Multi vad?
Åki, good to know! Satsar på något större då!