Fisk
Hej! Jag undrade bara hur ofta ni matar era fiskar? ;P
+ Vilka sorters fiskar? ;)
Oftast varannan dag, men ibland blir det varje och ibland var tredje. Ett räkkar och ett fiskkar med glasmalar, tetror och malar.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
2-4 gånger om dagen, ännu oftare till yngel. räkorna får dock bara varannan dag har malar, guppys, rasboror, regnbågsfiskar, dvärgciklider osv.
Varannan eller var tredje dag, har en axolot
//Odjuren
www.odjuren.com
Oftast varje dag men ibland blir det att jag missar :)
Varje dag, ibland två gånger. Pansarmalar, guppys, microrasbora, fjärilsciklider, räkor.
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Brukar mata i genomsnitt varannan dag, men nu när jag har mest ungdjur, så matar jag 2-3 gånger om dagen varje dag.
Jag har allt möjligt i mina akvarium ;) Nej, men jag har i huvudsak Ciklider och Fengäddor. Malar och snäckor som städpatrulj.
Har ett mindre sällskapskar med Räkor, Molly och Rosentetra samt gabonräkor.
Mina galaxyrasboras matas en gång om dagen. Mina guramis och drottningrasboras matas ca 2-3ggr/veckan. Räkorna får sin mat ca 3ggr/veckan, malarna, kuhliålarna och äppelsnäckorna får tabletter eller grönsaker 1-2ggr i veckan. Min kampfiskhane får mat en gång om dagen.
// Sofia
Jag matar mina Diskusar BARA med frysfoder 3-5 ggr per dag beroende på hur hungriga de är. Övriga fiskar matar jag 2 ggr per dag!
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Några varje dag. Några kanske oftast varje-uppehåll ett par dagar. Bara några olika svenska fiskar för tillfället. Men snart andra oxå. Flingor och fryst: vitamygg, artemia och räkor.
I regel varje dag i både räk karet och 200l med guppyhanar, scalarer, danios, fjärils ciklider, kuhlli ålar, snäckor och räkor.
200l får bara frysmat.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
60l- Slöjguppy, endler, slöjendlerguppyhybrid, platy, svärdbärare, kopparbarb, snäckor, Ancistrus, påfågelgoby, två räkor och sewellia lineolata- får mat två gånger om dagen med frysfoder (mycket varierat) + "mellanmål" med torrfoder då och då. (ger såklart tabletter)
200l- Diskus, Slöjscalare, pansarmalar, Ancistrus och en L034- får mat tre-fem gånger om dagen med mycket varierad kost av frysfoder + "melllanmål" med torrfoder ibland. (ger såklart tabletter)