Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 540 ggr
-Cissi-
2

Fundersam... (Snäckor)

Måste bara få "ventilera" lite 🤔 Köpte 2 Filopaludina martensi snäckor i förrgår och för nån minut sen upptäckte jag att jag fått en bebbe efter dom! skitkul men blev lite fundersam efter som den var så pass stor (ca 4mm över skalet) har läst att dom ska vara levandefödare så tyckte att dom skulle vara lite mindre.. men dom kanske bara föder 1-2 åt gången 🤔 Ja ja kul är det iaf :)

kan ta kort på bebben när akvariet är tänt och den inte har gömt sej :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Lilolizeit
0

Oj vilken överraskning! :) Men en trevlig sådan.

Dela gärna med dig av bilder :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mimåne
0

Låter roligt men samtidigt konstigt. Var det bara en bebis?

Fanns det bebisar i samma storlek i karet du köpte dem från? Tänker ifall att den på något vis har följt med. Men det känns samtidigt också lite konstigt, för då hade du ju antagligen sett den tidigare.. 🤔

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
0

Fast det kan kanske också vara så att födseln är igång och att det bara kommit en ännu?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

-Cissi-
1

#1 Bilder kommer :)

#2/#3 bara en vad jag sett. Såg den på rutan innan lampan tänt sej. Såg inga bebisar i karet, men letade inte efter några heller så kan ju ha funnits. 

Enda sättet den har kunnat komma med är i en av dom vuxna.

Dom bor i mitt 200l så är mycket plats att gömma sej på :)

Blev så sugen på att gå tillbaka och köpa ett par till :P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Lilolizeit
1

Ja vem vet, kanske finns massor i ditt kar nu. :)

Åh va spännande, det är väldigt vackra snäckor. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

-Cissi-
0

Ja det är dom :) Den ena är lite rosa aktig :)

Tusan! nu dog kameran så måste ladda batterierna innan jag kan ladda upp några bilder.

-Cissi-
1

Sett en till bebbe nu :) Så det är 2. Jag råkade oxå köpa 2 till vuxna :P

[Seaside]
0

Underbart med det där med "råkade köpa"Skrattar

Micke R
0

Om du vill sälja av småttingarna framöver så är jag spekulant.

-Cissi-
1

#8 Hehe dom kan ju råka följa med hem :P

#9 Blir nog kanske en annons framöver