Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettnybörjarhörnan
Läst 853 ggr
Lizelda
0

Fiskförslag

Jag har ett 64 liters akvarium (tror jag) där jag nu har en scalar och två slöjstjärtar. Slöjorna ska ut i en damm snart men behöver fler fiskar. Jag vill ha färgglada fiskar med mycket fenor och sånt där. Har ni några förslag på några fina, snälla fiskar?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[sandra96]
0

Jag skulle valt att omplacera eller flytta på scalaren med då den blir ganska stor :) Men Guppy kanske passar? finns i många olika färger och fenformer :)

Ellenor123
1

Bra att slöjstjärtarna ska flytta 👍 Båda de och scalaren kräver stora akvarium, över 200 liter, så scalaren behöver också ett nytt hem. I ett 60 liters skulle du kunna ha ett par(hona+hane) fjärilsciklider, de är väldigt fina! Otocinclus är små och söta algätare som håller karet rent, de vill vara ungefär 5 stycken. Guppy är ju färgglada och har stora fenor, kul att få yngel också kanske :) Dvärggurami är också ett förslag.

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

mimåne
0

"Fina, snälla, färgglada fiskar med mycket fenor och sånt där" Fick mig genast att tänka på Segelfensmolly. Men de behöver större kar än det du har i nuläget.. Sedan tänker jag även på Apistogramma agassizi/regnbågsfisk som även de är färgglada men de behöver också större kar! Tusan..🤔

Men kakaduaciklid är färggrann med lite mera fenor. De går i 60L. Eller varför inte en Kampfisk! De om några har mycket fenor! ☝️

(förutsagt att dina slöjstjärtar samt skalaren flyttar)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Seaside]
0

(Funderar) Neontetra kanske kan funka ?

Lizelda
0

Jag är lovad större kar ifall mitt fiskintresse håller i sig så då kan min söta scalar vara kvar :) Har tänkt köpa en Kampfisk och funderade på en Fjärilsciklid då min syster köpte två st för några veckor sedan och det var väldigt fina. Neontetror tycker jag är rätt tråkiga… Gillar fladdriga fiskar ^^

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid