Vad är det för sort?
Måste bara fråga, visst är det här en antricus eller vad är det för någon sort? Älskar den här dinosaurie-liknande varelsen och blir mer och mer sugen på att köpa ett par stycken ett tag framöver. Väldigt nyfiken av dom. Hur stort bör akvariet vara, vad är bäst att ha i akvariet, äter dom något mer än alger och vart kan man köpa dessa, stora som små, vill veta så mycket som möjligt men är värdelös på att googla.. Gärna inte så många länkar dock. Har inte sett några på djuraffären, som jag helst inte ens vill stödja.. Den på bilden har varit hos ett par jag känner i ca 6 år, och då var den redan stor. Synd att dom inte kan vara på land, skulle bära runt på den hela tiden haha :-p
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Hur stort akvarium har du för den?
Tror det är en gibbeceps.. De är väldigt speciella fiskar, elaka och väldigt stora!!! Blir närmare en halvmeter sen, samt behöver MINST 600 Liter som fullvuxen fisk. Krävande, kan skära upp simblåsan om den har grus.. Helst minst 1000L.
Har en gibbe som profilbild, och PS kunde man ha den på land skulle man få skavsår för har flyttat mina gibbe många gånger och de är väldigt ströva och gör skit ont o ta på, alla andra malar också för den delen.
Som ovanstående sa, det där är ej en ancistrusmal. Dock ett släkte till dom :)
#1 Tack så hemskt mycket! Intressant information! Hade ingen som helst aning om att de är allätare x') #2 Har ingen aning om hur stort deras akvarium är, men stort är det iallafall och den är hur snäll som helst, inte alls elak och har aldrig skärt upp sig på något eller blödit heller för den delen :-) Vart är det du har köpt dina? :-)
Jag har två st sånnadär gibbicepsmalar på 32 och 35cm. Elaka är det verkligen inte, mina är motsatsen till elaka, har aldrig sett nån av dem "attackera" nån annan fisk eller liknande.
Det kanske står på zoopet där men tänk på att de behöver mycket simutrymme så ett stort akvarium som inte är fullproppat med växter blir bra :P ska du ha växter så måste du troligtvis knyta fast växten vid en sten eller något och sedan gräva ner stenen för att växten ska sitta kvar annars slår de lätt upp växterna med sina stora fenor!
#3 Många fiskar kan ju skära sig ifall man har vasst grus men har man vanliga "runda" gruskorn så är det ju ingen fara:P Krossad korall där emot…
Mina är väldigtdumma, som hajar och håller på o attackera discusarna, kanske för att den vill äta upp rommen x)