mäsk co2 mm
har pmdd å funderar på att tilsätta syre men vill ha ett biligt å gärna enkelt set
men hur ?
Det är svårt att ha roligt om man inte mår bra. - Men å andra sidan mår man inte bra om man inte har roligt. 
du bli inte iriterad på mina stavfel för det hjälper ingen :)
absolut inte mig som snurrig dyslektiker

Jag antar att du menar att du vill tillsätta koldioxid. Det billigaste är, som du säger, mäsk-koldioxid. Principen är enkel: Man lägger jäst i sockervatten så omvandlar jästsvamparna sockret till koldioxid och alkohol. Koldioxiden trycks ut ur flaskan (om det inte finns en öppning ökar trycket i flaskan) och kan ledas till ett akvarium. Det finns kit på eBay med ventiler och grejer.
Mojäng som löser koldioxiden i vattnet: http://www.ebay.com/itm/CO2-Nano-Glass-Diffuser-for-Plant-Aquarium-Tank-/160860864073?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item25740dfe49
Om du kopplar ihop allting med två flaskor mäskblandning får du ett ganska hyfsat koldioxidsystem. Det största problemet är att koldioxidhalten blir instabil vilket kan leda till alger. Det problemet kan till viss del lösas genom att byta ut flaskorna ofta (1 flaska 2ggr/vecka) eller tillsätta Excel/EasyCarbo.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!