Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 979 ggr
[VSK]
3

David vs Goliat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kunde inte låta bli att hämta kameran fort som attan då jag såg detta.

The world is not enough, eller hur va det nu det hette igen 🤔

[Evisen]
4

Får mig att tänka på en viss värktabletts reklam: När man är stor och stark så måste man vara snäll..😃.

Snart kommer du få frågor om hur stort kar du har, att en pleco kan bli x antal cm stor och att du borde omedelbart förflytta den.. *retas med VSK då jag vet att han kan ta det*😎

[VSK]
0

ha ha ha jag vet Evisen…

Plecon kan bli upp till 60cm lång och mitt kar är 3000l 😃

[Evisen]
0

Då säger vi så VSK🤫😃.

[VSK]
0

🙂

Smulan80
0

Shit det va inget litet kar du har VSK. 😎

[VSK]
4

😃

Har bara ett på 60 och ett på 200, så antingen blir det större kar snart, eller så blir det annons på malarna. Än så länge är det ingen fara.

hejkomochhjälpmig
0

Jag säger bara var rädd om gibbicepsen! ;D 

Min ancistrushona var tvungen att flytta till ett eget akvarium tillslut för att den använde bebisgibbin som slagpåse, inte en fena var hel på den stackars kraken, sen var det guldfiskarna som fick stryk och efter det så var det även en annan pleco (pardalis på 40 cm) som fick sig en omgång. Min Ancistrus är bara 11 cm… men det är 11 cm komprimerat rent raseri (!!!) maken till argare fisk får man leta efter! 😮

Fast din kanske är en snäll Ancistrus! 😍 Fina malar du har, bägge två!Skrattar

[VSK]
0

Tyvärr så är min Ancistrus lika elak den 😕

-har aldrig sett de bråka förut så jag letar nu nytt boende för den lille.

hejkomochhjälpmig
1

Ajdå, vad tråkigt. Jag tyckte mig se lite naggade fenor på gibbin. Du vet/har säkert tänkt göra det här redan men jag skriver det här ändå:

Jag hade stoppat gibbin i 200 karet och ancistrusen i 60 liters karet så länge. Och om det inte går av någon anledning så hade jag matat i två olika hörn av akvariet, se till att de har minst två olika bra gömställen - långt ifrån varandra, försöka undvika att de kommer i konflikt så gott det går. 

Ingen större fara för en gibbi att få lite stryk ibland, är de ok i övrigt läker de ihop på någon dag bara. Men när de är så små blir iaf jag väldigt hönsmammig, inte bra med stress och att gå med öppna sår hela tiden för någon fisk och speciellt inte för en liten krake - de ska lägga sin energi på att växa och bli stora vackra fiskar.😃

Lycka till med dina finingar och hoppas allt löser sig för dem!

🌺🌺🌺

[VSK]
2

Tack för tips..

jodå lillingen åker ned i 60-karet ikväll eller imorgon då jag skall göra delvattenbyte samt rensa lite växter.