Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 2598 ggr
[Jens]
5

Red Sakura räkor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara visa några bilder som jag tog nyss med min mobil. =) 

I mitt 54 L akvarium så ökar antalet räkor och jag tror jag är uppe i 50 st nu och det är så härligt att se på dem.

[Jens]
1

.

[Jens]
2

.

[Jens]
2

.

Vovisch nr2
2

Ååh vad fina de är! Härliga röda färger mot den svarta bottnen! :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Lilolizeit
2

Va roligt! Riktigt fina.. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Jens]
1

Ja, jag är väldigt nöjd med dem. En del är så otroligt kraftigt röda och de har bra valör och sedan finns de dem som har mindre valör men de plockar jag bort efter hand eftersom jag vill ha rktigt bra räkor. De nyfödda/unga har inte fått den riktigt kraftiga färgen men det kommer när de blir lite äldre. Det häftiga är att när de har rom bärande så lyser rommen kraftigt orange/gul. Som en lysande lampa under dem och det är nog tack vare det mörka soilen.

Lilolizeit
0

Låter klokt. :) ska ta ett nytt ryck med räkakvariumen själv snart, nu blev man ju sugen på red sakura..

[Jens]
0

Ja, när jag köpte Körsbärsräkor så var de fascinerande men jag ville ha mer färg så redan en vecka efter som köpte jag red sakura för att ha i 54 L och det ångrar jag inte en sekund. De är supersnygga.

Lilolizeit
0

Jag känner lite detsamma, har ju 3 kar med körsbär.. Men det var ju inte vad jag planerat från början. Haha. Vilken soil är det du använder? Är du nöjd med den? Jag har ju ett 54 liters hemma som väntar på endlers, men det kan ju dröja.. Hmm..

[Jens]
0

Fluval Stratum Shrimp soil använder jag men vill ge en varning för jag svor mycket när jag skulle plantera växterna för det är väldigt lätt. Det är inte något att leka med andra ord men räkorna trivs som attans och speciellt i javamossa. Där är de mycket och pillar och förmodligen släpper sina ungar för ungarna är där ett tag innan de vågar sig ut bland rasbororna som simmar omkring.

mimåne
1

Jätte fina räkor du har jens!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
0

Tack mimåne! Jag är väldigt nöjd med dem och de är verkligen fascinerande att titta på när de jobbar och busar runt.

mimåne
1

Längtar så himla mycket efter att få skaffa räkor och rasboror.. Bli inte förvånade om ni ser en ny projekttråd av mig inom kort :)

[Jens]
0

Hehehe mimåne, så du är sugen ! Kan förstå det för det är charmigt och du har fått många goda tips lite varstans för att lyckas så det kommer gå skitbra! Vatten tar du från ditt stora akvarium och fyller det nya karet och du kan slänga i räkor direkt men det visste du väl redan. ;)

mimåne
1

Känns som att jag varit sugen och hållit mig länge nu :) Jag har ju hållit Körsbärsräkor förut och blev överförtjust. Saknar de så. De är så söta när de putsar och fejar utan paus.

Roxie
0

Superfint! :)

Hur är soilen nu? Har den lagt sig eller är det fortfarande väldigt flygigt?

// Sofia

[Jens]
0

Ja, jag brukar pilla lite bland växterna och det är väldigt lätt att det lossnar Roxie. Se men inte röra ! =)

Roxie
0

#17 Asch, då blir det inte soil hos mig! ;)

// Sofia

sauk1
0

Jag var nog lite naiv när jag skaffade soil. Trodde det skulle vara lättplanterat och bra. Men det dammar och är riktigt knepigt att plantera i. Jaja, snyggt mörkt i alla fall ;) Jag använder Ebi gold shrimp.

MalinMalvina
0

Gud så vackra! :D

[Jens]
0

Tack Malin688 =) De är verkligen fina. Gillar dom starkt och får mig att vilja köpa andra intressanta räkor vilket jag kommer att göra. På tal om dammigt som Sauk1 säger så upplever jag det inte alls för visst har jag rört till i soilen när jag flyttar på växter o sånt men då yr det inte alls något så jag har väl tur.

MalinMalvina
0

Lycka till JensW, och ge oss mer smarriga bilder! :)

[Jens]
0

Ska göra det … ska se om jag kan ta fram den stora kameran och ta lite bilder. Får återkomma =)

Fridhem
0

Åhh va fint, jag vill också ha! Hur stort kar måste man ha till några räkor?

[Jens]
0

#30 L tycker jag är lagom men man kan ha det i 20 L om man bara vill ha räkor i det.

Helena888
0

Säljer du några…?

[Jens]
0

Mja, jag tycker jag inte har så många just nu men framöver så gör jag det gärna om man bor i närheten utav mig för jag har inte lust att skicka räkor.