dutch aqvaruim?
Någon som har testat på det här med akvarium i holländsk stil? :)
Är skit coolt ju! :D La precis ned det här med aquascaping för att det inte var roligt och det var svårt.. Ville inte heller hålla på med Co2..
Hur funkar det med det holländska? Måste man ha Co2 till det och vilka växter brukar användas? :)
De växter som används brukar vara Co2-krävande. Blir ju inte samma wow-effekt på det hela med polysperma och vallisneria(vanliga akvarieväxter som inte kräver Co2) tyvärr :/ Sen krävs det mycket fix tror jag, trimma varje vecka så att växterna skall behålla sin kompakta form, vara i precis den höjden man vill osv. Jag har faktiskt provat, dessvärre misslyckades det. Blir inte alls samma effekt med de "lätta" växterna som ej kräver Co2 och röda växter(som man ofta använder för att bryta av mot de gröna) är ju tyvärr ofta krävande när det gäller ljus, näring och Co2. Dessutom provade jag detta i ett 120-liters vilket är lite för litet, helst ska man ju ha ett mycket större så att man får plats med massor av olika växter i olika höjder. Det blev jättefint men holländsk blev det inte ^^
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Aha! Tack så mycket :) Tror jag skippar det dock, låter som att misslyckande är ett klart faktum ;)