Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 1886 ggr
Fislisa
0

Ny kampfisk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag köpt mina livs första kampfiskar ;) Jag har alltid tyckt att de ser så tråkiga ut i affären. Och bara typ röda eller blåa. Men jag har letat ett bra tag nu och tillslut hittade jag ett fint par! Är det någon som vill hjälpa mig med vad de är för några? Fenform och färg.. Tänkte ta bebbar på dom när dom har boat in sig ;)

Fislisa
1

Hanen :)

Fislisa
1

En till på "Carl XII" :D

[peter54]
1

Vågar du ha hanen och honan ihop? Jag har inte haft kampfiskar på många år, men jag vill minnas att man inte skulle ha par tillsammans förrän honan är lekmogen, annars kan hanen stressa ihjäl honan. Jag tror också att det är bäst att ha flera honor på varje hane av samma skäl.

🙂

Fislisa
0

Nej dom är inte ihop, inte ens i samma rum haha ;) Ska bara sätta ihop dom om dom är i kondition å redo för att leka :)

[peter54]
0

#4 Okej, jag tänkte väl det 🙂 Själv gillar jag de klarast röda hanarna. När jag hade kampfiskar sist, lääänge sedan, så fanns inte honor med sån färg. De var bara längsrandiga och ganska tråkiga i färgen.

Jag odlade mycket labyrintfiskar för 40 år sedan, mest Mosaikgurami, men även Kampfisk, makropod och de vanliga blå (Trichogaster sumatranus).

MalinMalvina
0

Hanen ser ut som vailtail, inte säker dock :) 

Vi har 5 honor och en hane i samma kar, karet bredvid har en hane i sig :) Går jättebra!

Vår ena hane är vit och halfmoon tail, honorna är vailtail, har två blå, en vit, en lila/röd/rosa/blå och en klar röd med blå inslag :)

Den ensamma hanen är blågrön i kroppen med orangea fenor :) Kommer dock ej ihåg fentypen men den va rätt ovanlig :)