Drömakvaium
Hej, tänkte vi kunde göra en liten tråd här där man gärna får besvara dessa frågor; Hur ser ditt drömakvarium ut? Invånare? Länkar/skiss? Växter? Hur många liter? Ni för såklart gärna komma på mer! Hoppas nån tycker tråden är intressant samt vill skriva! :)
Nu har jag tyvärr ingen dator, min dog, så jag skriver på telefonen. Därför här jag ingen skiss. Men min dröm är nog ett stort (1000+) saltvatten! Med massa färgglada koraller, söta eremitkräftor, vackra fiskar och intressanta krabbor. Blåbenade eremitkräftor, clownfiskar, kardinalfiskar, putsarräkor, eldräkor. Eller sjöhästar vore ju fantastiskt. Kanske en bläckfisk… Den här tjejen har många drömmar och tusen till;)
MVH: En djurälskande Clara
54 liter sällskap 10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk 2 Sibiriska dvärghamstrar<3
Mitt drömakvarium är fullt med växter som skjuter skott och frodas. Gröna kullar av mossa. Klart vatten. Det ska vara vackert och rofyllt! Och såklart ska det innehålla någon dvärgciklid som får friska stora kullar om och om igen. Drömma får man!😃
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Mitt drömakvarie är stort med fengäddor,snakeheads, black ghost och massa andra häftiga rovfiskar och vackra gröna gräsliknande växter och stora rötter :)
När jag är klar med studierna så blir det ett måttbeställt akvarium 120x120x70. Kommer att ha boxen i mitten och bygga en revpelare runt det och massa koraller. Som belysning kommer jag att utöka med fler enheter av Maxspect Razer då jag gillar dom starkt. Det mesta ska skötas automatiskt såsom påfyllning och dosering. Givetvis ska det bo en bläckfisk eller flera beroende på vad jag lyckas få tag på för sort. Skulle vara rätt häftigt om man hade en hel innervägg omgjord till akvarium :D
Ja eller taket ovanför sovrummet! Tänk så skönt att kunna ligga under täcket och titta upp på firrarna 😃
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Ja de hade varit häftigt!!
Mitt dröm akvarium, jag vill att de ska vara saltvatten och lika stort som ett rum spelar ingen roll liter men de ska vara över 5000L iallafall ;) de ska vara en liten haj hade varit lite häftigt! Och massa växter som en Djungel med massa rockor och olika stimfiskar så otroligt vackert!
❤️2 sköthästar: Eden's fabulous & Bronar världens bästa!❤️
❤️hundar,hästar,sköldpaddor,ödlor,renar,axolotlar!❤️
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️EN ÄKTA SAME MED RENAR❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
Stimm fisk*
❤️2 sköthästar: Eden's fabulous & Bronar världens bästa!❤️
❤️hundar,hästar,sköldpaddor,ödlor,renar,axolotlar!❤️
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️EN ÄKTA SAME MED RENAR❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
Det hade varit häftigt med ett jättelångt akvarium (flera meter) med avdelare i så att man kunde ha flera olika biotoper på rad.
Typ ett gurami/asien akvarium i ena änden med jättemycket växter och sedan successivt mindre och mindre växter tills man inte har några växter alls (typ malawikar). Det hade jag velat ha 😃
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Ja rockor är ju en dröm också!
Jag vill ha ett inbyggt akvarium någonstans där det verkligen passar, riktigt stort minst 1000L. Ett Stim på flera hundra tetror eller neontegnbåge(?) Och några andra fina fiskar från Asien :D Inrett som en djungel och co2 med kontroller Och ett saltvatten är ju en dröm!
160L med kristallklart vatten, en massa ormhassel + två olika underlag, samt en fin nyans mellan röda och gröna växter… Finns ett som ser exact ut som jag vill ha, men kunde ej hitta det tyvär… (invånare är korallröd smycketetra, Dvärggurami, kakaduaciklid, ottosar, en Ancistrus samt filterräkor) Kanske en dag när jag har råd 🙂
Sedan en dröm är också mitt 54 liter väldigt grönt, fyllt med växter och rötter och mossa med ett stim galaxy rasborer i det 😃 Just nu försöker jag förgylla detta i mitt 30 liters, men hade gillat om jag kunde göra det i mitt 54 liters istället 😉
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Det skulle vara coolt och ha ett jätte akvarium så inspirerat av havet att det ser ut som man tagit en del av det :)
M.V.H Snuttefia
500 liter, holländsk stil, massooooor av välskötta växter. Invånare… massor av tetror kanske. Annars går jag och drömmer om ett akvarium fullt av Corydoras Peru Green Stripe 😍
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕