Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1095 ggr
-Cissi-
0

Namn på ål?

Såg en cool ål idag i akvariebutiken men stog inget namn på den, tog en bild med mobilen men kan inte föra över den till datorn :/ Den var iaf randig men inte jämt randigt. Den var typ bege men mörkbruna ränder. liknade lite pakistan botian men ålen var ca 20cm lång

Hoppas nån kan hjälpa mej med vad för sorts ål det var.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

-Cissi-
0

Ingen Kuhlii ål :) Har några såna hemma redan och den jag såg var väll dubbelt så stor minst som kuhliisarna blir.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

wille_wille
0

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

idaaforsling
0

Eller en väderål?

-Cissi-
0

Tanganyika Ål Är det! Tack så mycket #3! :)

wille_wille
0

Varsågod 👍 #5

CaptainBunchie
1

Wow vilken underbar ål!
Om min mor någon gång tänker skaffa afrikanska ciklider som hon nu vill så tänker jag sjutton peta ner en sån ål också, även om hon skulle bli sur på mig! Hon tycker inte om ålar/ormliknande saker, medans jag älskar dem. ;)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

-Cissi-
0

Jag vill banne mej skaffa en! :) Skit charmig. men den ville inte ha så varmt och jag tänkte ha den med Diskus som gärna vill ha runt 30grader🤔

wille_wille
0

Måste diskusen ha så varmt då?

Annars kanske det går att kompromissa lite och ha typ 28°, 2° än vad diskusen vill ha och 2° varmare än vad ålen vill ha?

-Cissi-
0

Diskus vill ha från 26-30 men vet flera odlare som har varmare åt sina. Tänkte kanske att man kanske skulle kunna starta med 26 och sakta höja till 28 under någon vecka.

Men är det så smart att ha varmare än vad dom vill ha?

wille_wille
0

Vet inte, det lilla jag har läst så har det bara stått att fisken lever kortare än normalt om det är för varmt men jag vet inte.

Du får nog vänta på svar från någon kunnigare person.

Eller starta ett tanganyikaålakvarium…😎

-Cissi-
0

Hehe :P Tror inte sambon går med på ett till kar :) ska snart bygga oss ett kar på nästan 660l och blir nog lite trångt med 2 kar 2 katter och 2 människor på runt 50 m2. Så det får nog vänta tills vi har hus isf :P

wille_wille
0

Hehe, ja det kan nog bli lite trångt :P