Viken fisk/fiskar?
Skulle passa i ett akvarium på ca 55 liter? Helst inte för små minst 5 cm stora. Det finns säkert en hel uppsjö av arter men kände för att fråga ändå;D!
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Hm.. Detta var lite svårt då 55L inte är tillräckligt för många fiskarter. Och de fiskar de passar för är ofta mindre arter, vad jag kan komma på just nu..
En ensam Kampfisk skulle du kunna ha om du gillar dem, eller kanske två Dvärggurami?
Du gillar inte räkor då? Dom är ju super trevliga! 🙂
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#1 ja? #2 tack så mycket:) vi har haft slöjsjärtar tidigare, guppis, malar och en massa olika arter… Dock så har gnagarna fått ta över det största akvariummet (nu mera bur) så vi har ett ledigt. Om inga arter trivs i det så köper vi nog ett större:)
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

#4 usch då…
Ja jag skulle rekommendera ett större akvarium om du vill ha fiskar i den storleken också. Då får du ett större utbud 🙂
#6 okej tack:) då blir det av till djuraffären snart då;)!
Ta gärna reda på vilken fisk du är intresserad av innan du köper ett nytt kar, så att du inte står där med ett nyköpt akvarium på 100L och din "drömfisk" behöver 200L.
Om du inte har varit inne på Zoopet redan så kan du bläddra bland deras artbeskrivningar och titta på bilder. Där finns det många fina arter.
Påfågelgoby, mångbandad snäcklekare (visst heter dom så?), Honungsgurami, Kampfisk, möjligtvis någon fredlig dvärgciklid :)
Eller någon killi-art, typ http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=296 :)
Tackar:) ska kolla på lite fiskar idag;)
Upplever du att folk är för vassa i tonen så skriv till mig direkt och länka tråden :) Så tar jag en titt på det och pratar med personen i fråga.
Sånt gillar ju ingen!

du skulle kunna ha ett litet stim neontetror och har du flera fina växter så ser ett sådant akvarium väldigt trevligt ut och dessa vanliga neontetror är både lätta & ger liv åt akvariet.
Dvärggurami är fina fiskar och finns många olika utav dessa och de blir ca 5-6 cm som du efterfrågade. 🙂
#15 tack så mycket ska kika lite på dom imorgon;)