Walstad på G...
Ända sen jag läste om Walstad har jag varit så sugen på att pröva.
Lite häftigt med kretsloppsprincipen.
Så nu har jag farit runt i affärerna och försökt hitta sämsta möjliga jord man kan hitta. ( alltså utan tillsatser av näring och liknande)
Det var banne mej inte lätt, all blomsterjord är ju såååå bra och fullproppad med "skit":-)
Tror jag hittat en som ska funka…
Sanden är också fixad, växterna likaså…
Så imorron drar jag igång…..
Wish Me luck…….
Vad hittade du för jord? :)
// Sofia
Jag är också nyfiken! Och jag kommer verkligen följa tråden. Lägg gärna upp mycket bilder under processens gång. Är mycket intresserad! =)
Parkland blomsterjord ( på Netto)
Eftersom jag är nybörjare och vansinnigt osäker på det här har jag bestämt att inga fiskar i karet förrän det är 99,9 % säkert.
Men kan vara kul att kanske få upp lite fina växter till att börja med 🙂
Ps, goggla inte på Parkland blomsterjord, det gjorde jag när jag kom hem med den 🤐
Jag ska bara ha den till AKVARIEVÄXTER… I promise 😃

#4😎
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Haha :D Jag funderar också på att ha ett walstad.. Men har inte vågat prova än :)
Följer :)
Tycker du ska testa också Fislisa…
Så kan vi gråta ut hos varann om det inte blir som vi tänkt oss 😭😃
Haha :D ja de vore ju bra att ha någon att beklaga sig med :p Har du satt igång ditt nu? Det jag funderar på är om det är svårare med ett mindre kar? Jag har ett typ 20l som står tomt..
NevaC, hur stort kar har du?
Jag har haft två små kar tidigare och vill nu ha ett större ca 200 l tänkte jag mig. Är det svårare köra Walstad med större kar? Tänkte att det borde vara som vanligt, ju större kar, desto lättare få och bibehålla bra balans?
Detta ligger några månader framåt i tiden för mig men vill börja research redan nu. Ska bli kul följa ditt projekt. Du lägger väl upp bilder så man får följa "live" sas? :)