Platys kan, om jag inte minns fel, vara fenbitare i vissa situationer. Hur stort är akvariet? Vad mer har du för invånare?
Kampfiskar ska ju helst bo själv. Framför allt om man har hane.
// Sofia
Bild?
MVH: En djurälskande Clara
54 liter sällskap 10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk 2 Sibiriska dvärghamstrar<3

100 liter är lite trångt för slöjstjärtar. Du kanske ska ge bort dem?
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
#4 Ja, som Lajvkrattan sa är 100L litet för de fiskar du har. Slöjstjärtar & guldfiskar är dessutom kallvattensfiskar. Slöjstjärtar är dessutom extremt smutsiga fiskar :P skulle rekommendera som Lajvkrattan redan sagt att du borde ge bort dem.

#7 Även slöjstjärtar kräver ju 120 liter så vad menar du? 🤔
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Det finns andra sorters fiskar framavlade med slöjstjärt.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Nope!
Ingen som ska ha mindre än 120L, helst mer….
#9 Det finns inga slöjstjärtar som kan ses som små fiskar eller som borde hållas ensamma, inte heller finns det några slöjstjärtar som ses som renliga fiskar eller sötvattens fiskar.
Oavsett vad hon/han ha för slöjstjärt så är dem ej passande till hennes/hans akvarium.
Tänkte bakvänt ex. slöjguppy m.m. 🤪
Jo. Slöjguppy, Sorgmanteltetra med slöjfenor eller zebradanio med slöjfenor.
Nu tror jag absolut att ts. menade slöjstjärten du och jag tänker på, men Taggeman tänker inte fel heller!
#13 Men inte "muterade" guldfiskar - eller slöjstjärtar som man brukar kalla dem, fancy goldfish på engelska är ett bättre namn.
Ts. PernillaS har skapat en annan tråd där hon undrar över vilka sorter som hon har o där ser jag att det finns en Sorgmanteltetra med slöjor.
Då kan man tänka att det är dom som hon menar.
Men som jag skrev tidigare så håller jag med er om att slöjstjärtar(Guldfisk som är framavlad som slöjstjärt) bör ha större utrymme.

Taggeman. La ut tråden om vad det va för fiskar då jag såg dom i ett annat akvarium och undrade vad det va för något. Tyuckte dom va så häftiga
#16 Rekommenderar att du ger bort dina slöjstjärtar eller säljer dem :) lägg ut en annons här.
jag kan näst intill garantera att det inte är platysarna som är fenbitarna utan i detta fall tycker jag det är självklart att det är guldfiskarna. jag rekommenderar dig att ge bort/ sälja/ eller köpa ett nytt akvarium till guldfiskarna. om fenorna kommer att läka: absolut om det bara är en skada så det inte går över till fenröta (kan du visa en bild på nuvarande fisken)
Om man inte kan ha Kampfisk vilken annan labyrint fisk kan man byta ut kampfisken mot? (till arbete i skolan)

#19 Vad är det för arbete du ska ha fiskar till?😎
#20 Skriver om fiskar och ska nämna en labyrintfisk som passar bättre i akvarium än kampfisken gör. Ska vara inne imorgon detta är sista frågan :)
menar du som har samma krav som kampfiskar? isåfall många makropoder eller pygmegurami. eller en fisk som dock som vuxen minst bör ha ett 200 liters kar (asiatiska klätterfisken)
TS, vad är det för malar du har i ditt akvarium?