Räkor sökes
Någon som har räkor att sälja?
Kan man ha Körsbärsräkor, red crystal och black crystal tillsammans?
Fiskarna som räkorna är tänkta att gå tillsammans med är Black molly, silvermolly, platy, Guppy, Neontetra, Sorgmanteltetra, siamensis, Ancistrus, pansarmal, Kuhlii ål och eventuellt blind grottetra, funkar det att ha dom sorterna med räkor? Kanske att jag stoppar i några äppelsnäckor också.
Äter några av dom fiskarna räkor och äter räkorna yngel man får?
Planerar att köpa ett till kar snart så det blir inga räkor riktigt än men inom en snar framtid iallafall. Har sett när jag har googlat att det finns gula Körsbärsräkor, finns det fler färger på räkor och finns det fler sorter..?
Kan man skicka räkor och hur gör man då isåfall?
Bor i Hallsberg, ca 3 mil söder om Örebro.
Tack på förhand! 
Har googlat och sett white pearl och blue pearl. Finns dom i fler färger och finns crystal räkorna i fler färger?
Finns det fler sorters räkor ändå..?
Ja, det är stor risk att du får dina räkor uppätna, och du kommer inte få några överlevande räklingar.
Räkorna äter inte dina levandefödares yngel, det är de för stora för.
Körsbär, red och black crystal är nära släkt, så det är stor risk att de korsar sig med varnadra och då brukar färgerna bli tråkigare och blekare.
Det finns amanoräkor, som är duktiga städare, och det finns även gröna och blå räkor. De senare är mycket känsliga och få klarar av att hålla liv i dem någon längre tid, dessutom bleknar den blå färgen rätt ordentligt.

Körsbär och crystal kan väl inte korsa sig? Har dem tillsammans i mitt räkakvarie.
#2 Vilka fiskar är det då som är "räkätare"? Tänkte köpa massor av växter och mossa som dom skulle få bo och gömma sig i.
Putt

Hej
Körsbär korsar sig inte med crystal red och black
-däremot red och black kan korsa sig
Jag hade alla mina räkor med platy, molly, Ancistrus, svärdbärare, siamesisk algätare och Dvärggurami tidigare och de åt inga räkor
De var tillsammans i 4 månader innan de fick varsitt kar och då hade jag alla räkor kvar :-)
jag har också blå tiger, dyr men vacker. Den bär på rom stup i kvarten men måhända finns yngelna i mossan
(alla räkor älskar framförallt mossa)
Tåliga är Körsbärsräkor och de kräver inte mycket för att yngla av sig tycker jag. Värre med crystal då, mina röda bär på rom nu först efter alla månader och black har jag inte ens sett med rom än. Lite skillnad mot körsbären som det alltid är någon som bär på rom :-)
Tacksamma räkor som lullar runt på botten på kvällarna - ihop med fiskarna, Mina sniglar brukar de sitta på skalet och åka snålskjuts på så de kan allt vara kaxiga :-)
#6 Har du några bilder på blå tiger?
Putt. Har köpt ett till akvarium idag så jag tänkte antagligen bara ha snäckor och räkor i det.
Vad äter räkor? Jag ger snäckorna algtabletter och sen äter dom lite flingfoder som kampfisken inte äter upp. Ska flytta dom från det akvariet så kampfisken kommer inte bo med dom, men äter räkor tabletter och flingor också? Brukar lägga i gurka och sånt till snäckorna, går det bra till räkor med?
Har googlat lite mer och hittat regnbågsräkor och sherry räkor men inga bilder..

Mina räkor gillar algtabletter,fiskmat,broccoli och ärtor (lite förvällda) räkpellets får dem också. Jag får fram bilder på google. vad mear du att du inte får fram?
Jo, bilder får jag fram men om jag söker på regnbågsräkor så får jag bara fram en massa regnbågar, inga räkor.
Putt

kolla in på auktionerna hittade jättefina som fanns på bollmora nu i helgen som jag köpte… var en heldel i påsen fick den billigt för bara 60kr… spånga har sin nu i helgen hoppas på att få tag i några nya sorter till där och denna auktion brukar ha billiga utrop så bara att hoppas vidare ….

jag har rainbow räkor hemma dessa är släkt med körsbären kollat på bumbelbee stället???? där har dom olika sorter´… vill ha mer gula räkor.. tror inte de jag har räcker för förökning i snabb takt…

sorry forumet hette redbee såg jag nu…
Jag vill minnas att räkor äter i princip allt. Många kräftdjur livnär sig på både as, växter, andra djurs avföring och annat äckligt. Det är därför de är så bra städare… :D
En djurbutik här i Jönköping hade ganska små, genomskinliga räkor i ett separat kar. De hade lagt i en död fisk till dem. Gissa om räkorna var överlyckliga! Nom nom nom nom…
Varför säger så många olika o olika tabeller olika?=/ vad säger ni korsar sig(regnbågs räka o Körsbär( Körsbär neocaridina heteropoda) o (regnbågsräkor caridina babaluti)
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
Det finns hur många olika slags räkor som helst! I nästan alla färger och olika gradering(hur bra färg eller tecking dem har)
Blåa, röda, svarta, vita, gröna, gula, orangea! Sen finns det randiga, prickiga och massa andra mönster på dem!

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare
Medarbetare på Kaninhoppning ifokus