Bilder: Vildguppys/Guppys/Endlers
Här kan vi posta bilder på våra snygga pojkar. Endlers, hybrider, slöjguppys och vildguppys är varmt välkomna.
Underbara kort som vanligt 
Dynamitella, vart får du tag på dessa fina fiskar? Tror inte djuraffären har annat än en massa vanliga, sönderodlade guppys som dör supersnabbt hemma…
Jag har funderingar på att skaffa ett tredje kar till Guppy och äppelsnäckor, men då vill jag ju ha lika fina som du har! :)
Internet :) Jag kan inte upprepa det tillräckligt. Leta utanför affärerna, people!
Rundstjärtarna fick jag skickade till mig från Rickard Asplund, och vildguppysarna köpte jag på malmös akvarieauktion i våras.
Jag har ett 50-tal yngel från vildguppys i "guppygloben" nu, som är på tillväxt. Tänkte lägga ut dem på annons sen :) Jag kommer skicka, om det finns tillräckligt med intresse.
Och så blev man imponerad igen….helt fantastiska bilder 
Himla fina! :)
Försöker odla Guppy men bara fått tag på 6 st från affär, två har redan dött :(
En låg död på botten när jag kom hem en dag.
Och idag fick jag döda en.. Den hade bara legat på botten hela dagen, andades fort och så. Orkade inte äta när mat kom eller någonting.
Ska ta tag i att orka leta efter någon som säljer och skickar igen.
Hittade en som skickade och sålde men de var bara små yngel, hade inte ens fått färg än…
#18 Hehe det kunde jag ju ha gissat, att det va från internet, men jag tänkte om det fanns någon speciell sida :) fast jag tkr lite synd om fiskarna som måste skickas, men jag antar att de flesta kanske klarar det… om du säljer av några av dina i framtiden så är jag förmodligen intresserad, om jag inte inte missar annonsen ;P
Svenska guppysällskapet har en egen hemsida. medlemmar i svenska guppysällskapet (200 kr om året) byter guppys med varandra nybörjare brukar få ett gäng gratis från olik amedlemmar.
Jättefina killar dynamitella. när jag har mer tid skickar jag gärna in bilder på mina vildigar, hybrider och endlers.
Hade jag inte varit så jäkla pank som jag är nu hade jag blivit medlem :) Tack!
Gör så, du. Jag tycker att folk glömmer bort dessa fiskar och hellre väljer slöjvarianten.
#30 vad är det för mossa? :)
Det är javamossa
Ah ^^ Ser tjock ut :) eller så..
Ja den är väldigt tät, trivs väldigt bra i det akvariet (ja den trivs i mitt stora med o måste rensas då o då, bäst trivs dne nog i mitt andra lilla kar)
Otroligt fint är det :)
Önskar min trivdes.. Brun och död typ :P liiite grönt finns kvar så hoppet att den börjar leva finns kvar :P
*35 jag var oerhört noga i böörjan att rensa den hårt riva ner mycket så det bara var tunt lager kvar (men då var den grön fortafarande) då blir den tät o fin när den växer tillbax.
Nu är den så ät så den tar död på den understa mossan så det är verkligen dags o rensa den igen.
Dynamitella:
Jag tycker ändå din agrabbar är så pass lika så de mycket väl kan vara "renrasiga", de kan skilja lite i utseend einom samma population nämligen.
Jag har ju lagt upp lite (dåliga) bilder på mina grabbar i denna tråd, dessa är från 3 olika fångstplaster o alla 3 ser olika ut.
men när jag öpte min hane som har belem som fångsplats varierade utseendet en del, alla hade samma svarta fläckar o ofärgad ryggfena men en del hade översvärd o andra undersvärd, en av hanarna var större än de andra osv. Min hane har tom färg i sjärtfenan (vilket flera av dem hade) o brjan till ett översvärd.
Mina nadra 2 hanar är ganska lika varandra men har brasilien o nigeria som fångsplatser. De har liknande svarta fläckar men det skiljer sig lite o färgen runt med, samt att kropsformen är aningen annorlunda.
Ena hanen har svartprickig ryggfena o andra har röd ryggfena.
Då alla mina går ihop med honor från alla fångstplatserna har jag ju ingen aning om vem som är pappa/mamma till vilket yngel men de 2 hanar som färgat ut helt här hemma är helt olika de med. En av grabbarna har samma svartprickiga fena som en av mina vuxna har o var väldigt lik honom men inte helt lik. Den andra hanen fick ofärgad ryggfena o saknade nästan helt de svarta fläckarna, o min belem hane(som har ofärgad ryggfena) har bot här för kort tid för o vara pappan till honom.
att jag ifrågasatte att de i den andra tråden var äkta har att göra med att de bär spcifika guppykännetecken i då teckningen filigran/snakeskin halvsvart.
deras fenbas (stjärtfenan) är delad en färg uppe en färg nere DEt är typkist för halvsvarta filligran hanar (ja vissa välfärgade honor har detta med), dessutom de ränder de hade på kroppen är typikst filligran/snakeskin med o detta finns inte vad jag vet nånstanns i nån vild population då det är en framavlad färg hos Guppy.
Okej :) Tack för ett väldigt utförligt svar!
gud va fina guppys! fin green cobra!
ooh, snyggingar! har några hemma jag med, däremot den vanligare sorten. men det är dom som är finast tycker jag tack vare fenorna. :)
vet att det är ett tag sen någon skrev men tråden kanske kan bli aktiv igen? :D
har inte en susning om vad färger och fenform heter osv, ni kanske vet bättre än jag?
min fina pippin som tyvärr är död, han hade lyckats på nå konstigt vis kommit genom hålet på baksidan där sladdarna är :s det är ju inte ett stort utrymme där..
Väldigt söta!
Åh, rätt gammal tråd, men jag lyckas ha några bilder som jag plåtat.
En bekants firrar!
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Och ytterligare en.
Tyvärr skitkassa bilder då ljuset var en katastrof.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
#54 Var skitsnygg! En sådan skulle jag vilja ha. :D
-Rasmus 🌈
Otroligt vacka Vildguppy/Endlers ! Blir så sugen att ha några själv och det kommer det bli med tiden… =)
Sedan är ni helt guru på att ta bilder. Det måste vara riktigt bra kameror ni har i er ägo. Har bara en mobil med kamera i tyvärr.
har bara suddiga bilder av mina vilddjur. de är hursom djuraffärs Guppy, de har fått några ungar så generationen rullar på.
4 hanar, en brandgul med neongröna inslag i kroppen, en orange med rosa prickar på kroppen, den sista med gult, lila och blått i sig.
4 honor, 2 med oranga/brandgula fenor och sen 2 blå.
dynamitella var kan man köpa vildgyppy eftersom dom ser helt fantaskiga ut.

#47 Jag tycker att den där ser mer ut som en Gandalf :) #71 Vildguppy är nog lättast att få tag på online. Kolla med svenska gyppysällskapet.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Doktor Guppy XD
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
#72 Haha jag köpte en Guppy med vita fenor sedan, den döpte jag till Gandalf. ;)
Hej ny här på sajten! Jag är intresserad av vildguppy!Bor i Vetlanda…
#78 Det smartaste är att ringa till Akvarielagret farido13 och fråga dem där.👍 Telnr 808080 om jag minns rätt. De har annars en fisksök på deras sida.
*börjar mumla för mig själv: Ska INTE ha akvarium igen, ska INTE ha akvarium igen*
Vilka vackra guppys ni har🙂.
tack #79
Nu kan jag posta en bild på en av mina egna endler/guppy hybrider! Som jag äntligen lyckats få på kort :P dom är snabba j*vlar.
Super dåligt kort men man ser fisken iaf :P
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Nej men hjälp vad sugen jag blir att köpa guppys igen när jag kollar igenom tråden! Och vad jag saknar mina pojkar! :(
Dynamitella hur stora är dina vildguppy yngel nu?:) Är jätte sugen om du ska sälja några:D Men undrar bara lite, är dom tåligare än vanliga Guppy som lätt är sönder avlade i butiker? Och får dom lika lätt yngel?:) Jätte fina bilder alla:)
Jag skickar inte fisk :) Så det går i regel inte. Jag har ett 30-tal ungar som är redo att flytta i sommar. Men inga just nu.
Ja, allt fungerar lika dant, men de lever lägre.
Jaha okej tack för svaren:) Misförstog dig i #18 för du skrev att du kunde skicka om det fanns tillräckligt med intresse men du kanske menade att du skulle säga till eller?:)
Det var då. Jag skickar inte längre över huvud taget :) Inga djur.
Jaha okej:) Då vet jag, men vart bor du nu igen?
:) Landskrona, Skåne.
Jaha okej:) Min släkt bor ju i skåne så kanske att jag ska besöka dom under sommaren men kan pm:a dig i så fall:)
Jösses så fina firrar 🙂
Ohhhhh, så fina fiskar!! Vill haaaaaa! =))
Går endlers och räkor ihop eller blir räkorna uppätna?
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
#97 Vuxna räkor klarar sej men yngel brukar bli mat så om man vill odla räkor ska man helst inte ha några andra fiskar tillsammans med dom :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Okej, då blir det ensamma räkor :)
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Snygga bilder! 🙂
Resa är livet! Glad
Hejsan ville bara förmedla att äntligen har jag fått tag på vildguppy. De är avkommor från vildfångade från Colombia det finns en försäljare utanför Hudiksvall om ni har vägarna förbi ;)