Fungerar det här?
Tänkte sätta igång mitt 54 literskar och funderar på om det fungerar att ha ett stim med tetror (och isf vilken sort) och eller 10-15 st guppyhanar.
Tar även gärna emot förslag på algätare eller om det finns något annat man kan välja som fyller motsvarande funktion…
Nej, jag känner att det blir för vilt med så många fiskar. Kanske möjligt med 10 guppyhanar och inget annat. Någon snäcka?
Eller 10 tetror och 3-5 guppys.
Förslag på snäcka?
Guppyna är förstahandsalternativet, så väljer de före tetrorna..
10 guppyhanar i olika färger blir nog inte dumt, men vill gärna ha något som håller alger borta 😉
Posthorn :) Man kan välja blåa eller/och röda för lite extra färg.
Ok, får ta och kolla på djuraffären om hon ev kan hjälpa mig att få hem när det är dags.. (Ska ändå gå dit och köpa kattsand snart)
Såvida det inte finns någon här som vet något ställe…
Vad ska man ge de att äta? "Resterna" från fiskmaten?
3 röda + 3 blåa? +guppys i blandade färger och lite läckra prydnader…
Jag kan nog sälja dig några posthorn sen om din affär inte har några inne. Jag tar en 10.a för de snygga med bra färg och 2 kronor för vanliga bruna eller leopard, alternativt om de har kalkbrist i skalet.
De äter rester från fiskmat och så ja. Men du kan släppa ner en bit gurka eller broccoli då och då. Det äter Guppy också glatt utav!
Låter bra :) Men börja med 2 guppys och öka inte mer mer än 2-3 i månaden. Så att det börjar i mycket lugn takt så att vattnet hinner med. Ha gott om riktiga växter också. Det är viktigt för att fiskarna ska känna sig trygga och vattenkvalitén ska vara bra.
Tar ett steg i taget, men kan vara bra att veta målet så att säga - så det inte slutar med någon "söt liten guldfisk" som växer ur karet på nolltid…