Bildtråd Äppelsnäckor
Den första bilden var veeeeerkligen vacker 
Så fina! :D
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Första bilden var super fin :)
ska se om jag kan fotta mina små rackare ;)
Den i #13 var jättefin, ser ut som blå med vitt skal?? :)
#15 coolt!
Var köpte du din sån och hur strot kar måste dem ha?
Visst är han. Alla blåa snäckor har vitt skal och blå fot :) Sen har vissa tunnare/genomskinligare skal, och blir därmed mörkare blå, och vissa har, som min, tjockt skal :)
Jag köpte dem utav en kille här i skåne som köpt dem i en djuraffär uppåt i landet. De tog in dem på prov. Pilor är annars mat-djur i asiatiska länder :)
Tack du! :)

#8 Den var vacker! :)
#19 hur många l måste dem ha? Kätte snäckorna:P
Det spelar nog ingen roll, med tanke på hur löjligt ovanliga de är :)
Men minst 100 liter tycker jag.
snygga ja har osså rosa posthorn som ja odlat fram sj (utan vilje) xD
Vilka bra bilder ni får på era äpplen, mina bilder blir bara kassa!
Underbara o vackra djur ,en riktig fröjd o bra tillskott i akvariet=)))
mvh Malin
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
Vilka finingar! Vi har precis köpt ett akvarium och jag skulle vilja ha någon snäcka, har ni tips på vilken som är bäst och vart man kan köpa dem?
Mvh Therése
#40 Kontakta Snailmilla här på forumet! Hon är jätteduktig och har jättefina äpplen. :)
#41 Tack så mycket för tipset, kan jag bara övertala mannen, som är rädd att något ska bli fel och att vi inte ska exprimentera, så ska jag köpa någon av hennes äpplen.
#52 och #53 Otroligt fina snäckor du har!
#55 Jag försöker själv verkligen ta en bild på äggläggning men har dock inte lyckats ännu men ska göra det.. Haha! Snygg bild!
Det är verkligen inte lätt att få en bild när det sker och jag hoppas få uppleva det någon gång.
Jag upptäckte det av en slump, synd bara att hon envisades med att lägga dem i ett hörn så jag inte kom åt att fota. :P
Vilka vackra snäckor ni har allihopa! Intressant med alla dessa färger.. Hur snabbt väcker dessa till sig från bebis till stor?
Medarbetare på akvariefisk ifokus