Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1815 ggr
[Eheim]
13

Nya Akvariefokus

Måste skriva en rad om hur jag upplever Akvariefokus med nya Medarbetare.Massor av ny bra information och artiklar, lite tuffare råd till nya akvarister som inte läst på. Väldigt strongt att agera så det främjar vår fina hobby.

Tack ! :)

Emelie
2

Jag håller definitivt med! Tummarna upp 👍

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

LajvKrattan
2

🤗👋👍

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Jens]
6

Tack så mycket! Vi samarbetar väldigt bra och har förhoppningsvis bred kunskap och det är jag glad för men man får inte glömma att det är vi ALLA; Sajtvärd, Medarbetare eller vanlig användare som skapar den goda stämningen och det finns (ursäkta ordvalet) 'sjukt' mycket kunskap i forumet. Ibland glömmer jag för tok för lätt att jag är Medarbetare för medarbetar-rollen är inte så stor skillnad på gentemot en vanlig medlem. Vi har bara den dära extra tiden att hjälpa till med det lilla extra men ett stort tack igen! :)

Att man är 'tuffare' mot nya akvarister känner jag inte till utan jag vill vara mer tydlig med att det handlar om djur. Det spelar ingen roll om det är räkor, fisk, snäckor eller hund och katt m.fl. utan alla är levande husdjur som SKA tas hand om på bästa sätt. Det är inte storleken som avgör (har jag hört)!! ;))

[Eheim]
2

Tuffare kanske var fel ord då,men att vara tydlig vad som kan gälla är väldigt bra.

Emel
5

En vänlig ton gör oftare att råden lyssnas på istället för att någon ny ställer sig i försvarsposition och skiter i vad som sägs eller tar illa upp.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

[Jens]
1

Förstod vad du menade, ville bara få fram det. =)) Återigen ett stort tack! Vi är jätteglada för de nya medarbetarna som har dykt upp nyligen för de är så duktiga!!

Bra att dynamitella tog tar i det även under en pressad situation! :) 100 Kuhlii-ålar är inget man kan leka med! Men nu kan hon ägna sig mer tid åt fritiden som hon har allt rätt att ha emellanåt.

Roxie
4

Jag håller helt och hållet med! Måste även säga att akvariefisk.ifokus är den trevligaste sajt som jag är aktiv på här på i fokus! 
Det är så otroligt mycket smutskastning, påhopp och annat skit på flera andra stora sajter, mycket tråkigt!
Man kan gott och väl komma med tips och råd till folk som gjort fel, men då göra det med en god ton och välmening. Det tycker jag att vi (sajtvärd, Medarbetare och medlemmar) lyckas med bra här! 🙂👍

// Sofia

Roxie
3

OCH!! Till och med diskussioner håller sig på en trevlig nivå här! DET är jag imponerad över :)

// Sofia

Emel
2

Håller med, de är absolut mest trivsamt här inne. Dessutom är det så kul att sidan är såpass aktiv samt det dyker upp nya och intresserade användare hela tiden.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Roxie
2

Verkligen! :)

// Sofia

CatchFatch
2

Håller med om att denna sajt är den trevligaste! Ibland är jag nära att jag frågar om annat här bara för att det alltid är en trevlig ton här! :)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Ellenor123
3

*GROUP HUG*

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

LajvKrattan
2

#12 🤗🎂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Jens]
1

Jag tänkte på det där som Emel sa om nya användare som kommer hela tiden. När man tänker efter så har det faktiskt varit många nya medlemmar som har droppat in vilket är jättekul!

Emel
2

Ja och många som kommit hit som lite smått förvirrade nybörjare men sedan faktiskt utvecklat ett (genuint?) intresse för fiskarna.

Men något som jag skulle tycka vara bra är en klistrad tråd där snabba och enkla svar/funderingar kan skrivas och få snabba och enkla svar i? Ofta känner iallafall jag att jag har många, inte onödiga men veta mest för att, frågor så känns onödigt såå många trådar. Tänker mig typ "hur många neontetror kan man ha i 50 liter. Fungerar en Kampfisk hane med gyppys… Vad är detta för fisk? eller  liknande frågor… (kom inte på nåt bra exempel nu men).  Jag skulle kunna starta 3 olika trådar om 3 simpla "problem" som jag kommer och tänka på under bara nån timme men vissa kanske inte gillar att "störa" och hellre ställt sin "dumma" fråga i en allmän tråd. Då finns valmöjligheten.

Det blir ibland ganska många trådar om samma. 

But what do I know. Ha det bäst!

LajvKrattan
0

#15 Ja! Det har jag också tänkt på! Lite som en snabbkassa: En kort fråga och ett kort svar. Då slipper vi många "onödiga" trådar och samlar allt på ett ställe. Bravo!🥳

Emel
0

Är aktiv på några andra forum och där har snabbfrågetråden/arna fungerat jättebra. Värt att testa kanske!

LajvKrattan
1

Jag kan göra en i eftermiddag och de andra medarbetarna och Dynamitella håller med.🙂

Jessicahagstrom94
1

Ja jag tycker väldigt mycket om denna sajt, man får trevligt bemötande hela tiden.🤗

Jag skriver inte så mycket och gör inte så många trådar men sedan när jag har börjat med räkor kommer jag nog göra en bildtråd.😊

Kan inte så värst mycket inom akvariefisk heller så därför syns jag sällan i trådarna😞

sauk1
2

Jag kan bara instämma i allt gott! Jag tror det är den trevliga tonen och höga aktiviteten som gör en stor del. Bra mix på människor med många olika kunskaper och erfarenheter.

[Jens]
0

En toppen-idé men jag tycker ändå det ska vara som ett arkiv på något sätt. Vet inte just nu hur det kan tänkas bli men det behövs verkligen för 'nybörjare' att få veta för hur många ggr har jag inte skrivit vad man ska tänka på när man t ex startar upp ett akvarium?? 🥵

wille_wille
1

#21 En artikelkategori med ett namn som typ "nybörjarartiklar" eller något liknande och lägg in artiklar där. Förslag på artiklar till en sådan isåfall: - Starta akvarium - Akvarieskötsel - Fiskar till 50L (innehållande tips på fisk, vad dom kräver osv). - Växt, ljus och näring (lite som Lajvkrattans balans i akvariet) Då får du som ett arkiv och behöver bara kopiera in en länk om det kommer upp en sådan fråga :) (Ifall det blir aktuellt så kan jag försöka hjälpa till att skriva lite)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Emelie
2

Jag håller såååå med på allt ni andra säger. Detta är den trevligaste sajten på iFokus! ❤️

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Lillyrod
1

Har inget att tillägga. Instämmer!