vill se bilder!
Åh jag är så otroligt sugen på att starta upp ett nytt akvarium!
Jag har under hela mitt liv haft olika kar men vid en flytt genom nästan hela sverige blev jag tvungen att göra mig av med allt. Så nu har jag varit utan i 2 år och det kliiiiiiar i fingrarna!
Åh kan ni inte visa bilder på era kar och berätta vad ni har för fiskar? Kanske kan det stilla mitt sug lite grann :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Det finns en sökmotor här på forumet och söker man på t ex "akvarium bilder" så finner man: http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/4ece52cd88f4724cea00712a-bilder-pa-era-akvarium http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/52431a378e0e7428de003426-bilder-pa-era-akvarium-2 http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/5182da0b8e0e7436db006e1a-jamforelsetrad-akvarium
Kan tyvärr meddela att suget minskar ALDRIG, utan det blir bara värre ki fler bilder man ser och ju mer man läser. Tyvärr ;) Här är mina två. Det som är över på bilden är ca 60 liter och innehåller guppyhonor/yngel och räkor. Växterna är anubias, hornsärv, vallisinera och vattenpest. Det som är nere på bilden är 160 liter. Innehåller 5 glasmalar, 14 st neon/kardinaltetror, en ancitrus och räkor. Växterna är samma som i lilla men även tre andra som jag inte kan namnet på ^^
#1 Tack för länkarna jensW! Däremot är det möjligt att jag varit inne på dessa länkar redan.. Hehe, suttit ett bra tag och tittat på bilder och läst om kar. Men det känns roligare med lite mer personlig kontakt, kunna ställa frågor osv..
#2 Vilka fina kar du har! Och tack för bilderna, så roligt att du ville dela med dig! Räkor har jag aldrig haft, hur tar du hand om dessa?
Mina har du dock sett i alla fall för jag har sett att du har varit inne på min tråd om äppelsnäckor =)
Ja oj så fina äpplena var! Dom kan du vara mycket stolta över
Ja, jag är glad över dem men jag visade mina akvarium i tråden och det var det jag syftade på =)
Och 112:an (något överbevuxen för tillfället).
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
#6 Oj vilken härlig grotta! Vad har du för fiskar?
I det akvariet går det 11 crystal red räkor, 4 guppys, någon posthornssnäcka och några sandsnäckor 🙂
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
#7 Jo gillade verkligen ditt större kar, scalarna var så vackra!
#11 Guppys, vilken nostalgi. Som 8 åring köpte jag mina första fiskar, 3 guppys. De ynglade förstårs av sig nå ofantligt mycket och jag tröttnade därefter. Sedan dess har jag inte haft guppys men de är ju faktiskt riktigt vackra fiskar!
Kan man ha endast några få hanar av dom tro?
Har fyra kar, men bara ett som jag lägger energi på att inreda "snyggt" De andra är yngel/lek/ungdjurs kar ;) I det stora har jag: Ancistrus Gibbis "Sten algätare" Siamesisk algätare Prakt botia Eld stjärt Scalar Sorgmanteltetra Neon tetra Grön neon tetra Guppy 1 kardinal tetra (hade 50 men alla dog utom en)
Oj vilket kar! Och sådan stor vacker rot du fått tag på! Otroligt sugen nu..
Tack :) Det är två stora rötter som ser ut att vara en :)
#17 Åh fick du egna diskusbebisar? Så roligt! Ditt kar är super fint. Vad heter det långa gräset du har?