Projekt: 600l alu kar
Jaha då börjar resan! :) Hämtat ett 600l kar på aluminium ställning, fick med en masonit skiva att ställa det på. Men nu är det så att 2st av fötterna till ställning har vi tappa under lastningen. Undrar om vi kan ta bort alla fötterna? Ni får gärna komma med behövliga råd nu innan vatten ska fyllas på. Nu i veckan kommer jag att skura hela karet+ ställning för att sen silikona om listen uppe vid ytan, för det är ganska torr. Velar lite just nu om jag ska silikona om allt. Botten och sido listerna känns inte alls torra. Akvariet har stått tomt i 2år. Som sagt kom gärna med med tips och råd!! :)
Följer!
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Så spännande! Angående 'fötterna' så skulle jag ta bort dem och sedan köpa mig möbeltassar av det tjockare slaget. Det finns en uppsjö av olika varianter och den billigaste har nog IKEA tror jag. En del möbeltassar har rejäla bra material i sina som skulle passa bra.
Hmm, jag vet att vissa aluminiumställningar har fötter som är justerbara? Är det sådana du har tappat bort?
Gjorde en sökning via Google bilder och där ser du olika varianter och förslag på vad man kan sätta på: Möbeltassar.
# 2, ja det är justerbara fötter. Efter noggrann vattenpassning(i brist på bättre ordval) :) så blir jag tvungen att försöka få tag på nya ställbara fötter. Det skiljer sig ca 0,5 cm bara på framkant. Så idag bär det av till byggmax och bauhaus i jakt på dessa fötter och på stora frigolitskivor, ska bygga egen bakgrund tänkte jag :) och jag kommer även att lägga en tunn frigolitskiva i botten under sanden. Kommer även försöka få tag på silikon idag.
Ja, det är oerhört viktigt att det stämmer med vattenpasset för annars blir det rejäla tryck som felar. Hoppas du hittar bra saker och får i ordning på det.
Alltså det dära med lysramp. Lysrampen som följde med är både ful och opraktisk. Den är hemma byggd i aluminium och är heltäckande. Nu är jag kanske lite bortskämd med juwelakvarium men jag vill faktiskt ha en foderlucka. Så jag tänker att jag ska bygga ny ramp. Men vilka material är bäst att använda? Och vilken konstruktion?
Ta med dig en ställbar fot till din närmaste zoohandlare & köper dom in av miazo.se så tar dom hem nya fötter till dig…..
Annat alternativ så kan du ju köpa nya härifrån http://www.porsa.dk/products/alubyggesystem/stilleskruer/
Lite uppdatering. Har införskaffat nya fötter till ställningen, köpt frigolit och beställt silikon från PWSS. Har även löst en temporär belysning i form av 2st 95cm dubbel rörs rampor. Kommer att köpa en heltäckande 4-rörs ramp så småningom. Kostar ju lite grann :/ Idag har vi bytat fötter och lodat, det blev perfekt! Imorgon blir det skurning av akvariet och omsilikonering, om silikonen kommer! Nästa vecka börjar jag på bakgrunden! :) Kom på att jag inte lagt upp bild på chabraket, så här kommer den.
Det var inget dåligt akvarium! Jösses vad stor den är!! Ska bli kul att se hur du har tänkt att ha för saker i akvariet.
spännande! =)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Grymt stort! Avis! Är det bakgrunden du har på väggen? :-)
Ska verkligen bli kul hur det kommer se ut i slutändan!
Fusk!