Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1407 ggr
Ellenor123
0

Odla mossa i glas?

Hej hopp,

Jag har ofta olika sorters mossa över och undrar om man kan stoppa dessa i ett glas i fönstret? Växer dom? Det är ju inte direkt någon sol såhär års så det blir ju inte så mycket ljus.. Finns det en chans att mossan dör? Någon som provat?

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

LajvKrattan
0

Kan du inte börja med en liten bit? Jag har stoppat nålgräs i ett glas på fönsterblecket och det växer bra, så mossa borde också klara sig. 🙂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Ellenor123
0

Får det mycket ljus? Jag har redan ett glas med mycket mossa i vid fönstret, men den var inte i nå bra skick när jag la ner den så jag hoppades att den skulle ta sig men har inte märkt någon skillnad direkt.. Har nu ställt dit ett glas med en liten bit sötvattenstång så får vi se om den växer, hoppas! :)

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

sauk1
0

Jag har haft mossa i ett glas i fönstret och bara bytt lite lite vatten då och då. Det har klarat sig grönt och fint och hade lite skott. Men jag hade det där bara 2-3 veckor.

LajvKrattan
0

#2 Jag skrev att den klarar sig, den växer väldigt långsamt. Nu när det börjar mörkna ute tror jag inte att man kan odla mossa i fönstret, men den kan överleva om du inte har plats för den någon annanstans.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Sleggyman
0

En vanlig fönsterlampa eller bordslampa borde fixa det problemet.

LajvKrattan
0

#5 True, true. 😃