vad är det här?
Det är ägg :) Grattis!
Yaaayyy.. :) vad var det nu? Mellan 20 och 30 dagar? :)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Hemma hos mig, ganska exakt 30 dagar :) Men ibland upp till 35, ibland 27. Nästa gång hon ömsar har hon släppt ungarna.
Gör så :) Nej, äggen ser helt nya ut. Så fort du kan se tecken och färger i äggen så skynda dig att flytta henne. Flytta henne ensam också, utan någon "sällskapsräka". De går bra ensamma, och chansen finns snarare att den andra stressar henne.
Stoppa också ner en tuss mossa, tång eller yvig växt, och rengör i yngelkassen så att där inte ligger bajs och massa överbliven mat (men se till att hon har äggen kvar, så att du inte suger upp någon bebis!).
Vart hittar jag tång eller mossa?:)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
#7 Akvariekällaren hade massa javamossa för typ en vecka sen. Kolla om han har kvar lite ifall du ha möjlighet att ta dig dit (eller ring och fråga).
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Kanon! Men jag har funderat på en sak. Jag har ett litet akvarium som jag har mina guppyyngel i . Dom är två dagar gamla än så länge. Kan jag ha räkan där i? Så slipper jag flytta henne sen när det börjar bli dags? Ska jag ha några andra räkor där i också kanske så de kan hjälpas åt att städa? Eller blir de guppyyngel för stora sen när de är fyra veckor och räkynglen kommer? Massvis med frågor! :)
Om du känner att akvariet är stadigt i balans osv så går det bra :) Men (!) guppyyngel är ibland som små valpar som ska tugga på allt, och räklingar kan bli uppätna om de inte kan gömma sig. Så erbjud massvis med gömställen i yviga växter och mossa. Exempelvis såna här växter är skitbra i tighta klungor: http://www.trilbytropicals.com/cabombacaroliniana.jpg
Vad fina dom var! Det ska jag nog plantera i några :) men då flyttar jag nog över några av räkorna till de lilla akvariet imorgon. Sen har jag funderat på en sak. Jag har några andra yngel som är fyra veckor gamla (guppy) , och de har inte fått färg än. Medans mammas guppybebisar som också är fyra veckor gamla är fullfärgade. Iallfall hanarna. Är det något fel på mina eller fick hennes färg väldigt snabbt? :)
Det är genetiskt :) Helt normalt. Ibland får olika kullar (och olika kön) färg vid olika tillfälle.