Det är olika, men när de vissa av de börjar få starka färger och stora fenor så vet du att de är hanar. Hur många hanar har du?
Ja, man KAN ha det men de mår inte särskillt bra av det.. Men lägg upp en bild så kanske vi kan komma fram till hur många guppys du kan ha i ditt kar.:)
30 guppys är alldeles för mycket för 40l. Strax över centimetern brukar dom färga ut och man kan se kön på dom lättare
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Är ganska nöjd med att ha en 4-5 st. Jag tycker ju iofs att dom är runt cm nu (fast väldigt "smala") 2 är nästan genomskinliga och två är lite åt det grå hållet. Karet var ifrån början tänkt som Aquascaping projekt och då ska det ju vara väldigt lite alt ingen fisk alls. Nu väntar jag egentligen bara på tid, inspiration och rätt växter. Trodde inte att jag skulle bli så fängslad och fascinerad av några små Guppy yngel. Kanske slutar med att jag blir känd som Crazy guppylady med små guppykar på varenda fri yta i hela huset ;)