Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettnybörjarhörnan
Läst 7717 ggr
Sandra-rosa
0

Ballong molly

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Jag har en fråga angående mina ballong molly hona. Hon är gravid men när vet jag att hon kommer lägga sina yngel?? Kanske inte så bra bild på henne men

inthegame
0

Då kommer jag här och hjälper en gång till:)
Ballongmollys är ju väldigt stora/ tjocka, så det är svårt att säga!
Men de simmar långsammare den sista veckan innan de släpper ynglen har jag läst, så håll koll:)
Jag har bara Black Mollys men ingen ballongmolly så jag är knappast nån extert:) Men, men… Kanske lite hjälp i alla fall:)

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

[Jens]
0

Bilden är suddig men jag tycker baken ser rosa ut och inte svart som den borde vara om det är yngel där. Tror dock du får vänta ett tag till men som sagt så var det svårt att avgöra det utifrån bilden.

[dynamitella]
0

Ljusa exemplar får ofta ljusa ungar, som då är rosa/gula i magen :) Så det kan röra sig om bebisar trots allt.

[Jens]
0

Okej, mitt fel =) Tycker du att det är dags?

[dynamitella]
0

Nejnej, regeln stämmer ju annars som du säger :)

Jag vet inte. Ballongerna är ju framavlade för att se höggravida ut alltid. Så jag kan inte lova något, även då jag vill påstå att det kanske är dax inom kort.

Sandra-rosa
0

Okej för hon håller sig rätt ofta för sig själv antingen uppe i hörn eller nere bakom min ena stock som jag har i akvariet. Tycker att hon allt är rundare än vad hon var då ja köpte henne. Hon beter sig lite konstigt ibland och simmar liksom fram och tillbaka fast på stället som hon är på. Är helt nya med fiskar.

inthegame
1

Okej, så höll mon Guppy på innan hon ynglade av sig.
Hur stort är akvariet (hur många liter):)

[Jens]
0

#6 Har din molly flera platser där hon kan yngla av? Alltså få vara ifred? Det brukar vara mycket täta växter.

Sandra-rosa
0

Akvariet är på 120L. Jag har ett ställe i akvariet som de är rätt mycket växter på sen har ja en stock som dom kan simma under och vara under och en döskalle.

inthegame
1

Vilka andra fiskar? Bild?

Sandra-rosa
0

Har 1 molly hona kvar. 4 Guppy honor. 2 Guppy hanar. 1 svärdbärar hane. 1 svärdbärar hona. 11 zebrafiskar. Några yngel sen tidigare. Och en algätare

Sandra-rosa
0

Nu är det så här min molly hona beter sig konstigt och simmar upp och ner hela tiden sen i morse då jag såg henne gör det. Jag stoppade henne i yngelburen. Hon andas som vanlidigt

[Seaside]
0

#12 Ser tyvärr inte ut att må så bra…