Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettnybörjarhörnan
Läst 898 ggr
Toxics
0

runda sniglar.

Ja, upptäckte idag två yttepyttesmå sniglar i mitt kar. De är inte av långa, utan små och platta och sunda. Men jag vill inte ha dom där i men varje gång jag får syn på den och försöker ta bort dem så glider de ner i sanden och försvinner. Hur blir jag av med dom? mamma säger att de förökar sig fort och kan vara svåra att bli av med =/

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Toxics
1

Runda* Inte sunda. haha =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

wille_wille
0

Det är nog skivsnäckor du har fått.

Det bästa är nog att köpa en/några helenasnäckor;

http://www.zoopet.com/skaldjur/skaldjur.php?NR=40

De brukar säljas som helenasnäcka, snäcka striped eller snäckätande snäcka.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

LajvKrattan
0

Det finns en helenasnäcka som bortskänkes här på forumet. Den kanske du ska ha? 🤔

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

peppe_ing
0

krossa .. blir godis till firrarna ;)

LajvKrattan
0

#4 De smiter ju undan när hen försöker fånga dem. 🤔

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

peppe_ing
0

hehe får väl kämpa lite ;)

men dom brukar bli lite lättare att få tag på när dom vuxit till sig .. om man nu vill vänta tills dess 😉

Hell
1

#0 Jag har inte upplevt att skivsnäckor förökar sig explosionsartat. Physor däremot (en annan rund högre snäcka) kan föröka sig snabbt om den har bra tillgång till mat. 

Jag skulle inte köpa helenasnäckor för att bli av med två snäckor, utan avvakta. Och försöka fortsätta plocka ut dom när jag såg dom.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr