Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: reptilhörnan
Läst 1706 ggr
IdaStranne
0

Räkor utan mat- Hjälp!

Var på Zoo Källaren i Vänersborg idag o kika! Mycket underbar personal och andra trevliga akvariemännsikor! Dem bjöd på fika och hade lotteri me fina priser! Men om jag ska komma till saken! Fick med mig 20 räkor därifrån (5 Red Crystal & 15 regnbågsräkor) men glömde bort maten och sitter redan på tåget hem! Finns det något annat man kan ge dem? Grönsaker av olika slag, flingfoder till fisk, maltabletter? eller något man kan få tag i, i en matbutik? Hjälp!

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

wille_wille
1

Mina räkor (körsbärsräkor) äter gärna flingfoder som har sjunkit till botten eller maltabletter :) Jag tror både rainbows och crystal red räkor kan gilla det också.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

[Evisen]
1

Jag körde flingfoder eller maltabletter till mina räkor.  Vet inte hur det skulle vara med grönsaker. Kanske de måste kokas lite först för de inte ska flyta.

-Cissi-
1

räkorna klarar sej fint bara på små mikroorganismer och lite alger som finns i ett inkört kar, i några dagar. :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

IdaStranne
0

Okej! Tack för hjälpen :) Får se om dem gillar de!

ptb
1

annars är vanliga kokta grönsaker som morötter brocoli gurka etc höjdare samt vanliga mal tabl.

[SonjaG]
0

Mina Körsbärsräkor gillar vanliga frysta gröna ärtor. Ta bara bort skalet först, sen ner med dom. Är jättepopulärt.

ptb
1

#6 varför skala =P jag köper en stor påse och har i frysen sen kokar jag dem med lite blandade andra grönsaker som jag "överkokar" sen sätter jag dem på ett grillspet (självklart trä eller rostfritt" och då går dem sönder så jag slipper skala dem =P sen sätter jag ner det i hörnet på akvariumet räkerna går i och sen ser jag berget räkor på det 10 minuter senare =)

IdaStranne
0

Nej vah kul :)

Är det jätteviktigt med foder speciellt för räkor eller kan jag ta det lungt o köpa när jag har tid för det? Och ge dem flingor, maltabl., grönsaker sålänge :)

ptb
0

personligen kör jag lite random med grönsaker räk tabl och mal tabl nästan mer grönsaker än annat faktiskt men jag ger dem dock alltid lite av deras egna räk tabl varje kväll  men dom kan överleva på grönsaker dom är städare trots allt i naturen =)