Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1978 ggr
[rolnor]
0

Discus Blue Diamond

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte hem ett par såna för ett par månader sedan, dom verkar trivas med mina Boesemans och är nu ca 6cm stora. Dom äter vanligt flingfoder med god aptit. En kul sak är att dom har olika temperament, den ena håller sej framme vid glaset och är väldigt nyfiken, men den andre håller sej mer i bakgrunden, kommer dock fram om man går nära och kikar in. Dom håller sams bra men det är väl för tidigt att säga om dom kan bli osams, dom är väl knappast könsmogna. Dom har ganska mörk färg och börjar redan färga ut, jättefina! Hur lång tid tar det för dom att bli könsmogna? Jag hoppas att det blir ett lekande par…
Sorry för dålig bild.

[rolnor]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bättre bild;

sauk1
0

Vacker!

[rolnor]
0

Ja! Dom kommer bli fantastiska, hoppas bara att dom håller sams…

-Cissi-
0

Om du köpt fler så hade du haft större chans att få ett par :) har läst att dom blir könsmogna runt ett år beroende på hur bra/mycket man matar dom.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[rolnor]
0

Jo, men jag har inte plats för fler…

-Cissi-
0

Okej :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .