Enorm platy
Fick med ett par Platy när jag köpte senaste akvariet och honan är gigantisk jämfört med alla andra jag sett! Har aldrig haft just Platy innan så min undran är då om dom brukar bli så stora eller om hon har yngel på G? Läst något om att det brukar bli vitt vid analen när det är dags så jag har stoppat ner henne i yngellåda över natten men känner mig elak om det nu inte ens är några småttingar på G.
Oj, vilken bjässe! 😮
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Jag veeeet! Antingen en mage full av yngel eller så blev den matad med anabola i sitt förra hem ! Hehe ;)
Fast när jag googlar på "gravid platy" så ser dom inte ut som din Hulk 😃Hoppas någon platyexpert svarar för jag är helt fascinerad ^^
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Är väl som jag misstänker då.. Anabola ! ;)
jäklar!' mina har fött massa yngel. men aldrig blivit så stora!
Kan den inte vara sjuk då kanske? Aldrig haft Platy själv, så vet tyvärr inte.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Njae sjuk tror jag inte. Varit sån här hela tiden och simmar runt och äter som vanligt.
Tror den bara är stor i växten och om hon går med pojkar är hon garanterat med yngel. Du måste ju inte ha henne i yngel buren, om du har tillräckligt med växter borde yngel klara sej ändå. Men om du vill att hon föder avskilt köp en ny yngel kasse i nät isf den du har, dom helt i plast är riktigt dåliga. :)
Det bästa vore ju om ynglen hade ett eget akvarium på ca 30l
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Har släppt ut henne igen och akvariet är rejält fullt med växter så där finns massa gömställen. Tänkte bara att det skulle vara enklare att ha dom samlade innan man flyttar över dom i yngelkaret ( som redan finns ). Har även sån där nätkasse men tänkte att det va lättare att fota i plastkaret ;) Hane finns men det är mest en mollyhane som uppvaktar.. "Vallar" runt henne i hela karet.
Det låter bra :) yngelfödande fiskar kan ju spara mjölken (Sperman) från tidigare parningar och befrukta sej själva, så det är inte alltid det behövs en hane.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .