Fisktips 110L
Om du tog emot ett tomt 110 L akvarium, vad för invånare skulle du stoppa i? Hade du valt nåt tema?
Mvh Ellenfyrkant
Det är alltid lättast att ha ett tema för de lever oftast i samma miljö, temperatur och ph-värde m.m. Själv kör jag SA-biotop på mina akvarium men är dock intresserad av ett saltvattenskar men det återstår att se om jag startar något sådant =)
Jag hade skaffat fjärilsciklider, 1-2 par. Sen beroende på längde på akvarier neon- eller kardinaltror. Massa växter å rötter. Kanske ett stim corydoras :)
Hade gjort som jag har nu, ett kar men bara dvärgklogrodor ! :D

Funderar på att ev. göra ett "klassiskt sällskapsakvarium" och köra lite levandefödare. Annars… Vad har jag för alternativ om vi utgår ifrån hur det ser ut JUST NU? Då är det engelsk sjösten mellanstorlek som botten, mkt rötter, mkt microsorium, ngn anubias. I fiskväg… 1 palettciklidhona, 1 Siamensis, 4 glödbandstetror, 2 Ancistrus Är det en början på något i någon riktning?
Mvh Ellenfyrkant
Menar du siamesisk algätare?:) Isåfall fler, de ska vara minst 4 stycken, gärna fler:)
MVH: En djurälskande Clara
54 liter sällskap 10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk 2 Sibiriska dvärghamstrar<3

#5 Polarna har gått bort, det är en gammal rackare som är kvar. De jag sett i butik är bara 4-6 cm stora.
Mvh Ellenfyrkant