Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 5946 ggr
[Thorbahn]
0

Bra akvariebutik

Finns det någon bra akvariebutik i Värmland?

Vill ha lite malawisar till mitt 170-liter eller kanske köpa ett 150-200 liter om jag hittar nåt bra begagnat som inte är för stor för min lägenhet…

ivanhoe81
0

beror på vart i värmland du bor i, i Årjäng finns det en riktigt bra

ivanhoe81
0

annars finns det några bra uppfödare i värmland med både i karlstad och säffle

men golden cikliderna ska du kunna ha i ditt akvarium iallafall

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=89&SOK=1

[Thorbahn]
0

Kan nog köpa i hela värmland.., tror jag? Det beror på hur långt man kan köra fisken tan att de dör. Vill inte ha ett gämg död fisk när jag kommer hem..

Är golden "mammiga"? Vill ha mammiga ciklider…

Uppfödare på fisk? Vad är de för några? För mig finns uppfödning på hund och häst, men inte på smådjur o fisk - aldrig hört om.. Berätta gärna mer :)

ivanhoe81
0

finns en i karlstad/skoghall som föder upp div ciklider och även en i säffle, smådjur är det lite mer ont om i värmland skickar pm om telefonnr till dem så kan du prata med dem

jag ar kört bil med fisk i 3 timmars tid utan att de dött, ett tips är att ta en kylbag (utan kylklumpar såklart) och frakta dem i så slipper man att värmen förändras då det är värmen som de kan dö av

det med om de är mammiga får du fråga någon annan det enda som jag vet är att mina är extremt matglada

[Thorbahn]
0

Bara de inte äter varandra eller äter upp karet… Men om de äter karet får de skylla sig själva de dö…

Kare är knappt meter långt.. Kanske lite litet om mini är 80 cm?

[Thorbahn]
0

3 timmar blir de inte me säffle/karlstad, men kanske 1-2?? vet inte riktigt vad tid det tar - beror på trafik o sånt… Flört

ivanhoe81
0

jag har röd hongi, röd zebra och golden och de trivs bra ihop men jag bör byta akvarium snart då jag bara har 200liter och röd zebra ska ha 250liter

[Thorbahn]
2

På sikt tänkte jag köpa ett på 500 liter eller större, när ja bor större.. Nu kommer jag bo trångt o har inte så mycke plats. 2 kar bli trångt nog men funderar ändå på ett kar till…

[Thorbahn]
0

Kommer ge bort fisken jag har nu, för långt åt de att flytta me… Så jag börjar om från början istället… Obestämd

Fast karen tar jag me, det blir ju ingen tull nu me EU Glad och inget krångel - bara åka o jobba på nytt ställe med ny lägenhet.. Sen kommer jag behålla min lägenhet här hemma tills jag bestämt mig om jag stanna i Sverige, för det vara svårt att få tag på lägenhet här hemma…

ivanhoe81
0

vad är det för fisk som du har nu då?? och vart bor du

[Thorbahn]
0

Försökt leta vad de heta på svenska…

Tror det är dessa:

Lilla karet (får plats på passagerarstolen fram i bilen)

2 malar + 1 kampfisk

Stora karet på kanske 170-175 liter

blanda tetror

4 malar

2 Gurami??? (heter de så på svenska) såg sån ut…

vart inte mer innan jag fick nytt jobb…

Jag bor i en stad i Tyskland.. försöker ändå skriva på svenska, så jag lära mig språket bättre.. Obestämd Ska bo i annan liten lägenhet i åmål, men det är ju nästan värmland och jag kommer jobba i Karlstad..

ivanhoe81
0

Gurami heter det på svenska

greva
0

Sitter i grums utanför karlstad o tänker köra igång ett kar med golden, röd zebra och eventuellt nkali. Får se vad det blir :)

greva
0

Förresten, på våxnäs finns det akvariebutik :) i karlstad

Många fiskar. Finns ett vid bergvik också men dåligt utbud

Hilda123
0

Thomas zoologiska i Karlskoga är jättebra. Han som äger affären vet typ allt om akvariefiskar. Där är alla fiskarna jättevälskötta och han som äger affären ger alla råd man kan tänka sig.

GuUuLd
0

I karlstad har du Pets i Ilanda, riktigt bra butik med ganska stort utbud av malawi bl.a :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[Seaside]
0

Om du är beredd att åka en bit och/eller kanske är på jakt efter något speciellt så finns Aquarium Malawi AB Nordens ciklidcentrum i Örebro: http://www.aquariummalawi.se/

greva
0

Ute på IIlanda i skåre finns en jättestor affär med massor av fisk, pets heter dom