Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 4383 ggr
LajvKrattan
1

Bildtråd för snäckor

Dessa fina rengörande glöms ofta bort eller ses som ohyra, men jag tycker att vi borde hedra dem med en bildtråd! Jag har tyvärr inga att bidra med än, men jag är säker på att ni andra kan hjälpa till. :)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Jens]
0

Ja jag har blivit barnsligt förtjust i snäckor och vill bara ha mer och mer olika snäckor. Denna tråd som du försöker starta finns redan och du finner den här:

http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/50afe0dbd4ebea738a8c8ebd-snackor-lexikon-har-samlas-allt

😃

LajvKrattan
0

Oj, förlåt! Bra att det finns.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[tlundegard]
1

Fast det där är ju en tråd där man rabblar upp olika sorters snäckor, med en bild på varje sort. Det vore kul om ni som har snäckor hemma vill dela med er av mer vardagsbilder :)

[Jens]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, =)

Jag drar till med 2 st på en gång och det är en sulawesisk elefantsnäcka i bakgrunden (tylomelania) och en gul äpplesnäcka (Pomacea diffusa) i fronten.

[Jens]
2

En bild på en sulawesisk elefantsnäcka igen!

LajvKrattan
0

Vad fint! I April kommer jag med en hel regnbåge av snäckor. :)

CaptainBunchie
1

Igår märkte jag att jag hade malaysiska sandsnäckor,
eller ja, jag såg bara en. 😃

Inget jag fått frivilligt, antar att de hängt med på växter jag köpt. 😛

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Kiyona
0

Tassavtryck för denna underbara tråd! Snäckor är tacksamma djur att ha i akvariet. fina dessutom!

Fler bilder!

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

[Jens]
0

Jag har en rosa posthornssnäcka-bäbis som jag kan ta bild på ikväll om jag ser den igen så att säga =)

LajvKrattan
0

Krabb-puff!

MikkansBuse
1

Rosa Posthornssnäcka (:

MikkansBuse
1

Malaysisk sandsnäcka (:

Dustmonkey
0

Vad e detta för nåt :)?

La vida es hermosa cuando tienes motivo para sonrier y sentirte feliz <3

LajvKrattan
0

Hmm… Det finns väl en tråd för identifiering av snäckor? Annars så kan du nog starta en egen.

Dustmonkey
0

Ok #14 förlåt

La vida es hermosa cuando tienes motivo para sonrier y sentirte feliz <3

LajvKrattan
0

Inga problem ;)

[Jens]
0

#15 Dustmonkey
Misstänker att det är en kanelbulle. Se denna tråd - http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/5131d72dce12c44c0c01557c-vad-ar-det-for-snacka?participating-1

Jamie+Engla
0

Jag vill ha gula äpplen! Har velat ha superlänge!! De är dem som inte får säljas mer va? Dem hade nog inte gått ihop med Axolotl ändå :/

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

LajvKrattan
0

Ta gula posthornssnäckor istället! Kiyona här på forumet säljer, annars är de lätta att få tag på också.

Kiyona
0

Tagit en noggrannare titt i babyboom karet och kan medela en stor babyboom sen sist jag kollade. :D Är du intressserad av att köpa några är de bara att pm:a. Posthorn är väldigt tacksamma snäckor, söta och många färglada varianter med olika teckningar och även egna "blandfärger" kommer och går :)

Tog mina kvällsmediciner för n stund sedan och får säga att jag raderade all textbjag skrev då jag var helt påverkad av mina insomningstabletter samt sömntabletterna m.m. Är helt i en liten knas värld. Tror jag förklarar snäckorna imorgon ^^

Men massa fina och fula snäckor att erbjuda för ett billigt pris inom en snarframtid då dem största snäckbebisarna skulle klara att flytta om det hade varit varm vår eller sommar. Dock när här är såpass kallt är det bäst att låta dem växta på sig och växa sig starka innan flytt ut i kylan m.m…

Jag fattar ingenting just nu trro jag hehe. Är nog menigen att jag ska ligga i sängen och somna nu men detta ör fett mysigt :D Aja pm om du är intresserad av posthorn snäckor istället.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

LajvKrattan
0

Hur snabbt förökar de sig, och hur ser man till att de inte blir för många? Jag har inte hjärta att döda dem, men de kan ju nte ta över akvariet heller.

LajvKrattan
0

Puff

farido13
0

i djurknuten då jag och min kompis var där då frågade dom som jobbade där om vi ville ha gratis snäckor då tackade vi jag och dom sa ni får ta hur mycket ni vill och då tog vi många men sen tröttade vi då och gav bort dom till en kompis.

MikkansBuse
2

Att segla på vattenytan fast under den, är väl ingen konst? -Äventyrlig Rosa Posthornssnäcka (:

[dynamitella]
0

Gula posthorn? Det har jag aldrig hört talats om. Bild på det? :D

Kiyona
0

mer guld/brons färgade och oranga.

**Mvh//Andrea **

[dynamitella]
0

Det var det jag tänkte. Jag har också den färgen bland mina som dyker upp. Men färgen gul tror jag inte är möjlig för arten (?).

Kiyona
0

ingen aning aldrig sett det iallafall och haft posthorn i dem flesta färger men adrig har det förekommit gult ^^ Dock blekare orange.

**Mvh//Andrea **

CaptainBunchie
0

Gul äppelsnäcka. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

[Jens]
0

Tog en bild på några av mina rosa posthornssnäckor idag.

Jamie+Engla
0

En liten bild från mig! Tack snälla Kiyona för de fina start snäckorna! Superfina bebisar har kommit här hemma! :)

[Jens]
0

#31 Jösses, det var krig där! =)) Vad har de fått för gott att mumsa på där???

sallad
0

Kanelbulle på prickig ruta. 🙂

-Rasmus 🌈

sallad
0

Posthorn på extremt repig ruta, hahah. 😃

-Rasmus 🌈

[Jens]
0

#33 Haha, de där gillar inte jag på något konstigt vis men visst är det en snäcka också. Att du har alger på din ruta måste du ju göra något åt men det ska vi inte diskutera i denna tråd som handlar om snäckor ;)

sallad
2

#35 Jag älskar kanelbullar! Har tyvärr inte sett en på länge i något av mina kar, men posthorn och sandsnäckor finns det gott om. 🙂

Alger bryr jag mig inte om, sålänge dom icke är bruna eller sitter på växternas blad så är dom välkomna dom med.

-Rasmus 🌈

Jamie+Engla
0

#32 Vitakrafts premium Plant chips

Jamie+Engla
1

Snäckor!!!

[Jens]
0

#37 Jag har den också men inte är mina så galna i det =) Kanske är de kräsna av sig när de får broccoli då och då ;))