Räddad molly
Idag besökte jag en akvariebutik.. I ett av karen simmade en liten mollyhane. Han hade en sten som satt fast i munnen. Stannade en timme för att se om han skulle spotta ut den, men den satt fast. De andra mollysarna var på honom och nafsade och han simmade långsamt, så jag bestämde mig för att göra en fiskräddning. Efter lite tjat fick jag lov att köpa honom. Väl hemma håvade jag upp honom och höll honom i håven med vatten upp till ryggfenan. Tog en pincett och efter en stunds lirkande från min sida och sprattlande från hans, lossnade stenen. En vass liten svart skärva. Nu simmar han omkring med öppen mun och ser allmänt konstig ut. Vad tror ni? Kommer hans rörelseförmåga komma tillbaka? Hoppas jag gjorde rätt… Han hade med all säkerhet dött inom kort om jag lämnat honom kvar…
Jag tror att det kommer tillbaka, ge honom bara lite tid. Snart tar instinkten över och tvingar honom att stänga munnen, han måste ju ändå äta.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jo, det måste han ju.. Ganska mager liten stackare. Bara 3cm stor dessutom…
Oj, stackarn! Hoppas han blir bättre!!❤💙 Har den några Mollykompisar? :) Tror han skulle vara extra glad om han fick några kompisar.
Jodå, han har kompisar i samma storlek och färg! Guldmollys.
Det såg lite jobbigt ut ett tag, men nu verkar munnen ha mjukat upp sig. Han har ätit ordentligt och flirtar ivrigt med en av mollytjejerna! YAY!
Vad fint gjort av dig!🌺. Vad bra att munnen fixade till sig (- blir ju jobbigt att impa på brudarna annars 😉)
Såna som dig borde det finnas fler av, när det gäller alla djur :)
en stor 🌺 till dig!
Vilken fin berättelse! ❤️
Miss Emmi's uppfödning
Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se