Fototävling! (Augusti)
Då blir det en ny fototävling! Denna gången med temat "Växt".
Vi vill att ni nu hugger tag i kamerorna och fotar en av era växter. Lägg upp er favorit och tala gärna om vad det är för växt. OBS! Bilden får ej innehålla fiskar, skaldjur, kräldjur, sniglar m.m. utan enbart växtens prakt och form.
Om en vecka kommer en undersökning skapas, där alla får chansen att rösta på ett bidrag. Vinnarens belöning denna månad är 1 månads framsida med din vinnarbild här på sajten och 1 månads Insider.
Reglerna förtydligade:
Varje medlem i forumet får bara lägga upp 1 bild.
Bilden får lov att blygsamt redigeras i photoshop för att uppnå sin fulla potential.
Då utmaningen är ganska svår får tidigare tagna bilder vara med, däremot inte om de tävlat tidigare.
Den sista bilden ska vara uppladdad i tråden senast 12.00 lunchtid den 20.e Augusti.
Vinnarens bild kommer få en egen artikel som läggs på framsidan av Akvariefisk.ifokus.
När alla bidragen är inskickade skapas en ny tråd med en undersökning.
Man kan bara rösta en gång och på ett enda bidrag.
Rösterna räknas efter en vecka och vinnaren publiceras i en månad på framsidan av sajten.
Frågor och kommentarer tas här: http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/5209b502ce12c43e68002c79-fragordiskussion-fototavling-augusti
Så kör på nu! Fram med kameran och fota era vackra växter i akvariet, och posta er finaste bild här!
Här är mitt bidrag. Vad inte vad den heter, men någon kanske kan hjälpa mig med det. :) Det är min favorit växt i akvariet för tillfället, tycker den har en fin kontrast mot allt grönt.
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Musselblomma (tror jag) ;)
Tagen med Canon EOS 1100D med standardobjektiv =)
MVH en djur o kramgalen Ida 
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv
Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua
Här är mitt bidrag, jag vet tyvärr inte vad växten heter men som ni ser så har den måln-formade blad :-) (Dynamitella hälsar att det är vattenspikblad)
För övrigt väldigt trevligt med en tävling på stillastående objekt så även den långsammaste kameran hinner med och får en skarp bild att visa.