Ciklider till växtakvarium
Skulle vilja ha tipps på ciklider till ett växtakvarium. De bör klara lågt pH, inte äta växter eller gräva som tokar.
Har idag skalarer som jag tröttnat på då de aldrig tycks klara av yngelvården efter de lagt rom.
Akvariet är på 720 liter.

Jag har fjärilsciklider. Verkar vara fredliga med växter o andra fiskar.
Hur många fjärilsciklider kan jag ha? Har två i dagsläget. Tror det är en hona och en hane. Vad kan jag ha mer till dessa?

Dom trivs med lugna fiskar.
Själv har jag 4 stycken där det nu är ett par. Vet inte om de andra två är av samma kön så jag ska nog köpa till en till.
Säljer någon Scalar par? Maila: nemoparkour@hotmail.com
- Emil
Jag? Är 5år sen jag sålde mina skalarer
Lägg in en annons och vänta så får du se om någon hör av sig
Jag hade 2 par (alltså 4st) i vårt 450L kar förut, dom bodde under en kortare tid tillsammans allihopa i ett 150L kar (varav 1par lekte). Det funkade bra för mig :) så du bör ja kunna ha minst 2 par, kanske till och med 3 om du har så stort?
Du kan ju säkert nosa ut ett snyggt harem apistogrammas :) Lagom blygsam storlek.
#6 & #7
Tråden är från 2008 ;) Men bra tips ändå.
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Avskyr när folk svarar i gamla trådar. Hur ska man orka med att kolla datumet på alla trådar man någonsin svarar i som ligger i "senaste inlägg"-listan?
Gah, blir galen :D
Inget illa menat. Det är mest jag som känner mig dum som svarar i onödan.
#9 Haha håller med, man "märker" det ju inte när man svarar.
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
#9 Har hållt på att göra det "misstaget" själv. Längst ner på sidan får man tips om andra trådar och de ligger där helt utan hänsyn till ålder.. Det kanske går att ändra på det?
Håller med #11 Det är lätt hänt att man svarar på såna. Det är många som läser där o svarar utan att kolla ålder på tråden.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Skulle man inte kunna ha små lådor med växter i ett akvarium med Malawiciklider, som växterna kan växa i, som skydd för grävande Malawiciklider?
Jo, det kan gå bra. Då med exempelvis tungt, mycket grovt grus/stenar som tynger ner växterna.
Tänk på att vissa ciklider faktiskt äter växterna också. I såna fall är lådor meningslösa.