Kan man ha en Kampfisk i ett akvarium som är 54 liter? Ja, absolut!
Kan man ha andra fiskar där i tillsammans med kampfisken? Nej, det bör inte gå andra fiskar i akvariet.
Vilka andra fiskar skulle man kunna ha då? -
En kampfiskhane har man lättast i ett litet akvarie runt 30-40L, de ska helst bo ensamma (alltså bara en hane, inga andra hanar eller honor, sålänge man inte odlar). Kampfiskhonor kan gå några stycken tillsammans, och då passar nog något större akvarium bra (40-60L/+).
Jag har dock ingen erfarenhet av Kampfisk själv, men detta är det jag läst mig på.
Sen finns det ju kampfiskar som kan gå med andra fiskar, men det är absolut inte rekommenderat då man utsätter de andra fiskarna i eventuell fara, medvetet.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
#1 Tack för svaret! :) Hur många honor skulle man kunna ha i 54 liter?
Putt
Typ 4.
- Emil
#4 Om jag skulle minska på antalet kampfiskhonor, skulle jag då kunna sätta in några guppys? För honorna kommer väl inte se guppyfiskarna som ett hot? Eller har jag fel för mig?
#5 Honorna har också "kamp-glöden", så nej. Endast vildguppy isf.
- Emil
#6 okej, tack för hjälpen. :)
#6 Om jag skulle välja att ha guppys istället, hur många guppys skulle jag då kunna ha där i?
Typ 6st, antingen 2 hanar och 4 honor, bara hanar, eller bara honor. :D
- Emil
9# Tack så jättemycket :D
No problem
- Emil
om kampfiskar har levt ensamma ett tag och träffar andra fiskar kommer han att visa sina gällar på dom för så gjorde min hane men sen brydde han inte sig med då på dom
Jag skulle nog vilja säga att du kan ha fler än 6 guppys i ett 54l men om du har honor oxå lär dom ju föröka sej rätt snabbt :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .