vilken sorts mal?
Någon släkting till plecostomus skulle jag gissa på. :)
Det är kanske en Gibbiceps :) Kön spelar ingen roll då de inte leker likt ancistrusar i sällskapsakvarium. Själv ser jag inte könsskillnader.

#2 kanon dynamitella du har alltid svar=D
Går de bra att ha ihop med ancistrusar?
Ja, det brukar gå. Men de blir stora som en katt. Så jag brukar inte rekommendera dem hej vilt :) Minst 500 liter behöver de när de närmar sig 20 cm. Innan dess kan det gå bra med 2-300 liter.
Vår mal (som heter Gibbicepsen), är snällast i akvariet. Men jag har också sett hemska monster som slåss med fiskarna.

ah ok jag han är ju inte så stor än, tar väll ett tag innan de blir så stora som 20 cm. han går nu i ett 540liters så ingen fara. synd bara att de säljs på djuraffären utan att säga hur stora de blir…Var min man som köpte och han frågar inte så mycket utan köpte en mal för att man ska ha en!
Precis som vår, då :) Köpte honom för 2-3 år sen som 5 cm stor, och han är nu 20-25 cm. Men så äter han som en häst också.
Det blir säkert bra.
Du har iaf en jävligt snygg mal! :D
- Emil

Tack
Dålig bild men man skulle i och för sig kunna säga att det är en P joselimaianus.
Är inte gibbin mera brunaktig? :P Det kan ju vara gibbi eller så är det någon nära släkting till den. :P
MVH//Patrik
Det kan absolut vara så :)
En Pterygoplichthys är det i alla fall.
Leporacanthicus galaxias, vampyrpleco skulle jag säga att det är :)
That's a cat...Not a horse.
#12 Nej där har du helt fel faktiskt.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Ser typ ut som dom man kan beställa från akvarieteknik
Menade självklart bilden på zoopet, inte akvarieteknik… För många bollar i luften, men när jag kollade på datorn så såg jag också att det inte är en vampyr. Såg lite otydligt på mobilen
Skulle nog vilja säga att det är en Pterygoplichthys joselimaianus till och med :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties