Nu har dom kommit!
Äntligen har våra krabbor kommit! Efter massa letande efter info och försäljare så köpte vi ett akvarium och nu har vi våra efterlängtade krabbor! Underbart! Så himla roliga djur att det inte är klokt!
Tyvärr är vattnet lite brunt pga av nya rötterna, trots kokning.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Va häftiga! Hur mycket kostade de?
Mvh Kaninsköld
Dom kostade 59:-/st, finns säkert billigare, dessa är köpta i barkaby.
_
Ohh, vad coola!!
MVH: En djurälskande Clara
54 liter sällskap 10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk 2 Sibiriska dvärghamstrar<3
Har jag fel nu eller ska inte dessa ha bräckt vatten? Äppelsnäckor kan ju inte leva i bräckt vatten? :o
Nej dom behöver inte bräckvatten men mår bäst i det precis som med Mollysar. Äpplena är bara där en stund, då dom gick i karet innan krabborna kom ;)
_
#9 Ah då hade jag rätt, tyckte jag läst det någonstans och det är anledningen till varför jag inte skaffat såna. Tycker inte det är riktigt ok att ha djur bara för att de överlever, man ska ju göra det så bra som möjligt för dem om de ska tvingas leva i fångenskap :)
Men vad bra att du ska fixa det till dem. De är jättesöta, verkligen. Vart sugen på såna i flera år.
Ja jag gillar inte heller när man har djur och sen inte ser till att dom har det bästa bara för att det inte "behövs". Men det är inte så jobbigt med att salta faktiskt. Det är ju precis samma som med vanligt söt fast man häller i lite salt då och då. Ja krabbor är det absolut bästa jag har skaffat!
_
Hur stort är akvariet? Vad är det för sorts krabbor?
54L- Rödklo
_
Ååå vad kul med någon annan som oxå har krabba ska köpa någon kompis till min nu då han är ensam och vill ha nån kompis dock kan man inte a förmåga då dom tar kål på varandra… dock aldrig hört namnet rödklo på den förr utan krabba röd… det är iaf vad leverantörer kallar dom…
Äh vi har haft 4 st i en vecka och det var kiv i början men aldrig längre, tror det handlar om att dom ska bestämma rangordningen i nya gruppen i början, vi har en hane som är riktigt stor och klar i färgerna och man märker att det är han som bestämmer, äter han på något så får han äta det i ifred och äter någon annan släpper dom den när han kommer och går iväg. Har en hona och henne rör dom aldrig. Så länga man har mycket skrymslen och flera ställen där dom kan gå upp på land så är det inga problem.
Jasså inte? Har aldrig hört något annat än just rödklo.
_
Humm konstigt… Dock tycker jag att jag sökt på könsskillnad och aldrig fått svar men du värkar ju veta :) jag gissar ju på stark färg lika med hanne…
Ja du det fattade inte jag heller först, men honorna är mer bruna och har mycket ljusare klor, det är vad jag fått fra och man ser klart och tydligt skillnaden dels på utseende och dels hur dom andra beter sig runt omkring,
_
det va det jag misstänkte… xD